شناسهٔ خبر: 46729355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

حوزه علمیه در گام دوم انقلاب رسالت سنگین تری بر دوش دارد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به جایگاه و نقش حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: امروز در گام دوم انقلاب حوزه های علمیه رسالت سنگین تری نسبت به گذشته بر دوش دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: استان لرستان از دیرباز تاکنون خواستگاه علما، فقها و اندیشمندان بزرگی بوده و هست که برخی از آنها همچون آیت الله العظمی بروجردی شهرتی فراتر از مرزهای کشور است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: وجود انسان های فرهیخته، عارف و زاهد در استان لرستان که با گذشته ده ها سال هنوز نام، یادشان و رفتارشان برای نسلی که آنها را ندیده اند تاثیر گذار است برای همه درس آموز و وظیفه روحانیت را سخت تر می کند.

وی عنوان کرد: روحانیت فرهیخته استان لرستان در گذشته در ارتقا فرهنگ دینی تلاش و مجاهدت کرده و سختی ها و دشواری های زیادی جهت تبلیغ دین پشت سر گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور گسترش کمی  و کیفی خوبی پیدا کرده است.

وی گفت: حوزه های علمیه خواهران جهت تعلیم و تربیت خواهرانی دین شناس، توانمند در تبلیغ آموزه های دینی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بسیار فعال و موفق عمل کرده اند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه تأکید بر اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب اسلامی بیش از گذشته است و ما تجارب چهل ساله اول را به همراه خود داریم رسالت حوزه های علمیه خواهران رسالتی دشوار و سنگین است .

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: امروزه تکنولوژی ،اختراعات و اکتشافات علی رغم اینکه در تسهیل زندگی مردم تأثیر گذار است ولی چنانچه در مسیر درست از آن استفاده نشود سبب انحطاط بشریت می شود در همین راستا دین ، معنویت و اخلاق می توانند مسیر صحیح استفاده از تکنولوژی را به مردم نشان بدهند.

وی  با بیان اینکه امروزه باید با خرد جمعی، همدلی و همراهی همدیگر استفاده از تکنولوژی، اختراعات و اکتشافات را در مسیر صحیح قرار بدهیم اظهار داشت: طبیعی است که در حوزه های علمیه خواهران، خواهران مدتی را به تعلم در مسائل آموزشی و پژوهشی سپری و دوره های مشخصی را در این جهت طی می کنند ولی وقتی خواهران وارد اجتماع می شوند باید به عنوان الگو در اجتماع حضور پیدا بکنند، یعنی هدف از آموزش و پژوهش که باید همراه آن تهذیب نفس و مزین شدن به اخلاق نیکو و پسندیده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: خواهران در حوزه های علمیه و مدارس علمیه وقتی وارد پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی مردم می شوند بایستی حرکات و رفتارشان و سکناتشان به عنوان الگو در جامعه مطرح باشد.

وی عنوان داشت: کمیت در حوزه های علمیه امری پسندیده است، اما امر پسندیده تر این است که خواهرانی که فارغ التحصیل می شوند به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند و همچنین پاسخگویی به مسائل خاص بانوان باید به یک امر مهم مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پرورش، تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه یک اصل اساسی است، عنوان کرد: امروزه باید جریان سازی سالم فرهنگی،دینی و تاثیر گذار از طریق خواهران مهذب و پرورش یافته حوزه علمیه در میان مادران و خواهران ترویج پیدا کند.

وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را از دیگر مسائل و اصل های مهم حوزه علمیه خواهران دانست و بیان کرد: باید دشمن شناس باشیم و با حضور در میدان و عرصه های مورد نیاز نظام اسلامی همیشه آماده فداکاری باشیم در همین راستا این امر مهم در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما