شناسهٔ خبر: 46729210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نامه‌ای به معتمدیان مطرح شد

مطالبه دانشجویان مشهدی برای تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد

دانشجویان دانشگاه‌های مشهدی در نامه‌ای به استاندار خراسان رضوی درخواست کردند پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شهرک شهید رجایی هرچه سریعتر انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۵ دفتر تشکل دانشجویی مشهدی در نامه‌ای به معتمدیان، استاندار خراسان رضوی

در نامه‌ای آمده است:

طبق فرمایشات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم با وجود دستاورد‌های فراوان نظام اسلامی در اجرای عدالت هنوز فاصله زیادی با شاخص‌های مورد توقع در عرصه عدالت وجود دارد که نیاز دوچندان کار جهادی و کارشناسی در این میدان را یادآوری می‌کند.

جنبش‌های دانشجویی نیز هرگاه به میدان عدالت خواهی پای نهادند و فارغ از هر گونه مصلحت اندیشی و منفعت طلبی به مطالبه حقوق عامه مردم پرداختند، ثابت کردند که جریان‌هایی قدرتمند برای حرکت در مسیر استقرار عدالت هستند.

هم اکنون نیز با توجه به طرح دوباره مساله‌ای فراموش شده که سود و منفعت آن متوجه بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت محروم حاشیه شهر مشهد است، ایفای نقش گروه‌های دانشجویی شهری در مطالبه و پیگیری تسریع احقاق این حق اهمیت اساسسی پیدا کرده است.

یازدهم آذر سال ۱۳۹۵ بود که اخبار کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی با دستور رئیس جمهور و وزیر بهداشت در سایت وزارت بهداشت منتشر شد و متاسفانه خبر‌های مربوط به این پروژه که در سال ۹۹ نیز منتشر شده اند چیزی جز عدم پیشرفت پروژه را اعلام نکردند.

فارغ از حواشی و علل گوناگونی که باعث این تأخیر طولانی شده است، فرصت پیش آمده در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رئیس جمهور در تاریخ دوم فروردین که موافقت ایشان با تأمین اعتبار لازم برای این پروژه را به همراه داشت، ما تشکل‌های دانشجویی شهر مشهد را بر آن داشته است که در ادامه مسیر طی شده و اکنون در حوزه عدالتخواهی پیگیر جدی به نتیجه رسیدن این پروژه باشیم.

طبق بررسی‌های میدانی انجام شده و کسب اطلاع از دفتر حضرتعالی، پیگیری‌های اساسی جهت رفع موانع پیشرفت پروژه فوق توسط جنابتان صورت گرفته که نمایندگان محترم شهر در مجلس شورای اسلامی طی تماس‌های تلنفی که با ایشان داشتیم، بر آن تأکید کردند.

هم اکنون نیز در فرصت پیش آمده، همه ما تشکل‌های دانشجویی تقاضا داریم اقدامات لازم در خصوص پیگیری هرچه سریعتر تخصیص اعتبار و اعلام گزارش پیشرفت پیگیری‌های ذیل دستور ریاست جمهوری انجام شود تا قبل از اتمام فرصت خدمت برای دولت دوازدهم بخش مهمی از پروژه به نتیجه عملیاتی برسد و در مسیر قطعی پیشرفت تا اتمام نهایی آن قرار گیرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی
بسیج دانشجویی دانشگاه سجاد مشهد
بسیج دانشجویی موسسات آموزش عالی مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد

نظر شما