شناسهٔ خبر: 46729101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

فراوانی مرغ در بازار اصفهان/ «رهتاب» گره گشای بحران می‌شود

اصفهان- نادری، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: بازار مرغ اصفهان تحت کنترل است و با سامانه رهتاب به نیاز بازار پاسخ دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، گرچه شاهد افزایش میزان مرغ توزیعی در بازار اصفهان هستیم اما همچنان برخی مردم از موضوع قیمت مرغ در برخی مراکز شکایت دارند، به نظر می رسد در حال حاضر بازار مرغ در اصفهان در حال سامان یافتن است اما به یقین تا رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند بازرسی های میدانی و توجه جدی مسئولان در موضوع توزیع عادلانه و مطلوب هستیم. در این راستا مسئولان عقیده دارند سامانه رهتاب بهترین مسیر برای سامان دادن به موضوع توزیع صحیح و فروش کالاها به ویژه مرغ با قیمت مصوب و جلوگیری از مشکل مهم قاچاق آن است و بر این اساس به زودی توزیع مرغ در تمامی شهرستانهای استان از این طریق انجام خواهد شد.

در این ارتباط اسماعیل نادری در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مرغ به عنوان یکی از کالاهای پرمصرف در ماه رمضان اظهار کرد: بازار مرغ در اصفهان به شرایط عادی برگشته است و روزانه بالغ بر ۳۷۰ تا ۴۰۰ تن مرغ در استان اصفهان توزیع می شود و در این مورد نگرانی نداریم.

وی افزود: تلاش بر این است که از طریق سامانه رهتاب گوشت مرغ با قیمت مصوب به دست مصرف کننده نهایی برسد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: مراحل توزیع گوشت مرغ در «سامانه رهتاب» که برعهده سازمان صمت اصفهان است مراحل نهایی را می گذراند و در برخی از شهرستانهای پرجمعیت استان اصفهان هم به زودی تحت پوشش این سامانه قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: آن چه که مهم است کمبود مرغ در بازار اصفهان نیست؛ بلکه درصدد هستیم با استفاده از «سامانه رهتاب» پایش و نظارت دقیقی بر روند بازار مرغ انجام شود.

نادری گفت: با توجه به فراوانی تولید گوشت مرغ در اصفهان می توان خارج از این سامانه هم به توزیع مرغ پرداخت اما با توجه به اینکه «سامانه رهتاب» می تواند در مواقع بحرانی بازار را کنترل کند درصدد هستیم توزیع مرغ در تمام شهرستانهای استان اصفهان از طریق این نرم افزار انجام شود.

نظر شما