شناسهٔ خبر: 46729094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز ارتش در آستارا گرامی داشته شد

آستارا - ایرنا - ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از زحمتکشان نیروی دریایی ارتش آستارا و گلباران مزار شهدای گمنام این شهرستان گرامی داشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز یکشنبه در این آئین در مزار شهدای گمنام این شهرستان گفت: حراست و صیانت از مرزهای کشور در برابر تهاجم و تهدید بیگانگان و توانمندی و خودکفایی در تولید صنایع دفاعی پیشرفته و قدرت بالای عملیات میدانی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود:  ارتش، نیروی مسلح معتقد، با ایمان، شجاع و توانمند است و این ویژگی در ارتش‌ های جهان مشاهده نمی‌ شود و همین ایمان، اعتقاد، ولایتمداری و پایبندی به آرمان‌ ها و ارزش ‌های اسلامی رمز موفقیت ارتش در میدان‌ های مختلف بوده است.

وی اظهار کرد: خدمات ارتش در زلزله، سیل و در جریان شیوع ویروس کرونا نمونه های بارزی از مردم داری و مردم یاری این نیروی مسلح ارزشی در کشور است که هیچ وقت از اذهان عمومی مردم پاک نمی شود.

وی بیان کرد: ملت ایران، ایثار ارتش در دفاع مقدس را فراموش نمی کنند و در بیشتر نقاط کشور و استان گیلان، بسیاری از شهدا ارتشیان و نیروهای مسلح هستند.

ناخدا دوم محمود طبسی فرمانده پایگاه نیروی دریایی ارتش آستارا نیز بیان کرد: ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح، با هم افزایی و اتکاء به خدا به بالاترین مدارج پیشرفت دست یافته است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی به عنوان یکی از نیروهای چندگانه ارتش، وظیفه پاسداری مرزهای آبی را بر عهده دارد و با تمام توان، برای دفاع و مقابله با هجمه ها آماده است.

در این آئین علاوه بر گلباران مزار شهدای گمنام، از یک خانواده شهید و یک بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آستارا تجلیل به عمل آمد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

نظر شما