شناسهٔ خبر: 46728761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نشست مسئولان استان با سفیر ایران در تفلیس تأکید شد؛

لزوم گسترش مناسبات اقتصادی آذربایجان شرقی و گرجستان

راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی استان آذربایجان شرقی با جمهوری گرجستان در نشست مشترک مسئولان استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور بررسی شد.

صاحب‌خبر -

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در این نشست از تمایل گرجی‌ها برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: بیش از 80 درصد مردم گرجستان از اقشار متوسط و کم‌درآمد هستند که خواهان خرید محصولاتی با قیمت مناسب هستند.
 
اکبر قاسمی علی‌آبادی با تأکید بر افزایش صادرات ایران به گرجستان، افزود: صادرات به این کشور، علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای ایران، استفاده از محصولات باکیفیت بیشتر را نیز برای گرجی‌ها به همراه خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: تقویت و توسعه همکاری‌های گرجستان با استان‌های نزدیک در جمهوری اسلامی ایران، یکی از اولویت‌های ماست و برنامه ریزی‌هایی را نیز در این زمینه بخصوص برای دوران پساکرونا انجام داده‌ایم.
 
سفیر ایران در گرجستان همچنین خواستار تقویت ارتباطات فرهنگی، دانشگاهی و همچنین نمایشگاهی با جمهوری اسلامی ایران شد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه مناسبات اقتصادی با گرجستان تأکید کرد و گفت: توسعه همکاری با این کشور برای راهیابی به بازارهای اروپا ضروری است.

علی جهانگیری اظهار کرد: گرجستان از جمله کشورهای دوست و همسایه  ایران است که ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورمان دارد.
 
وی با بیان اینکه توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، از اولویت‌های جمهوری اسلامی است، افزود: برای تحقق هرچه بیشتر این مهم، آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت‌های بی نظیر در بخش‌های مختلف، می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.
 
جهانگیری خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با داشتن بیش از چهار هزار واحد تولیدی و تجار متخصص و متعهد، در سال 99 توانست 2.5 درصد از مجموع صادرات جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده و بیش از سه میلیارد دلار به کشورهای متعدد، صادرات داشته باشد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همکاری بیشتر با گرجستان، یکی از راهکارهای ضروری برای افزایش صادرات و راهیابی به بازار بسیاری از کشورهای اروپایی است.

در این دیدار تعدادی از مدیران استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص راهکارهای توسعه مناسبات با گرجستان پرداختند.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما