شناسهٔ خبر: 46728692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ابتکار: تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم بنیان خانواده را پیگیریم/حضور بانوان در مناصب مدیریتی به ۲۶ درصد رسید

گروه استان‌ها ـ معاون نهاد ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تا کنون طرح کمند در ۱۸ استان خراسان شمالی اجرایی شده و امیدواریم در خراسان شمالی نیز عملیاتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد٬ معصومه ابتکار امروز در نشست شورای برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار داشت: رشد استان خراسان شمالی در اکثر شاخص‌های حوزه زنان قابل لمس و موجب رضایت است.

وی افزود:70 درصد اعتبارات این نهاد در سطح استان‌ها توزیع می شود و به همبن دلیل انتظار می‌رود٬ مدیران درصدد توسعه حوزه بانوان باشند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه طرح کمند یکی از طرح‌های اولویت دار دولت است٬ تصریح کرد: طرح کمند از طرح‌های مورد توجه رئیس جمهور است که تاکنون در 19 استان اجرایی شده که امیدواریم خراسان شمالی نیز به دنبال اجرای این طرح باشد.

ابتکار اظهار داشت: بانوان خراسان شمالی تاکنون در حوزه‌های مختلف از جمله برندسازی محصولات فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند به طوری که قابلیت عرضه در سطح ملی و بین المللی دارد.

ابتکار به سند ارتقای بخش زنان اشاره کرد و افزود: نقشه راه ما اجرای همین سند است و دستگاه‌های اجرایی باید بر مبنای همین حرکت کنند. همچنین میزان حضور زنان در مناصب مدیریتی  از نکات مورد تاکید ماست و در ابتدای دولت تدبیر و امید میزان حضور بانوان مدیر در سطح کشور 5 درصد و در حال حاضر این میزان به 26 درصد افزایش یافته است.

ابتکار خاطرنشان کرد:  تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده دو محور اصلی کار ما در نهاد ریاست جمهوری است.

به گزارش تسنیم٬ طرح کمند پیرو امضاء تفاهم نامه بین معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده  و با هدف توانمندسازی دختران دانشجو و حمایت از ایده‌ها و طرح های نوآورانه آن‌ها در دانشگاه‌های کشور برگزار شده است.

انتهای پیام/311/ش

 

نظر شما