شناسهٔ خبر: 46728246 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ۴۰۰درصدی دوج کوین در یک هفته

محبوبیت بازار رمزارزها به خصوص در دوران همه‌گیری کرونا موجب شد طیف گسترده‌ای از رمزارزها مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین،  بازار رمزارزها در طول معاملات هفته گذشته روند صعودی در پیش گرفت و در این میان علاوه بر بیت‌کوین، دوج کوین، بی‌ان‌بی و اتریوم هم موفق به ثبت رکورد جدید شدند. در این میان دوج‌کوین در معاملات هفته گذشته رشد نزدیک به ۴۰۰ درصدی به ثبت رساند و قیمت آن روز جمعه تا 45 سنت هم معامله شد. اساس توجهات به این رمزارز از زمانی آغاز شد که ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس پس از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، در توییتی به دوج‌کوین هم اشاره کرده بود.

با این وجود برخی تحلیل‌گران رمزارزها روند صعودی چند روز گذشته این رمزارز را حباب می‌دانند. مایک نوگراتر، بنیان گذار شرکت سرمایه گذاری گلکسی دیجیتال با توجه به رشد قیمت بی رویه رمزارزهایی از جمله دوج‌کوین و ریپل نسبت به ریسک بزرگ تازه واردان رمزارزها هشدار داده است. تحلیل‌گران معتقدند رشد قیمت بیت‌کوین با توجه به تعداد محدود قابل استخراج آن و در شرایط کنونی بازارها منطقی است، در حالی که منطق خاصی برای رشد دوج‌کوین مشاهده نمی‌شود. آنها تا حدودی این افزایش یکباره قیمت‌ها را ناشی از موجی می‌دانند که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها ایجاد شده و عموم مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در این زمینه کرده است.

اگرچه همزمان یکی از دلایل مهم استقبال از دوج کوین برای سرمایه‌گذاران تازه وارد قیمت ناچیز آن در مقایسه با دیگر رمزارزهای محبوب بازار است. به‌دلیل وجود واحدهای زیاد دوج و در نتیجه قیمت پایین آن، کارمزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال تاکنون بسیار پایین بوده است. 

دوج‌کوین در سال ۲۰۱۳ توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس خلق شد و بیشتر برای تفریحات، سرگرمی، دادن پاداش و انعام امور کوچک در فضای اینترنت به کار می‌رفت. دوج کوین که ابتدا حدود ۰.۰۰۰۱ دلار معامله می‌شد، از اواخر ۲۰۱۷ با رونق کلی بازار رمزارزها ارزش آن چند برابر شد. 

دوج‌کوین تا روز شنبه افزایش ۱۵۴ درصدی به ثبت رساند، که این رمزارز را تبدیل به پنجمین ارز دیجیتال محبوب بازار رمزارزها کرد. اگرچه از روز گذشته نوسان قیمتی دوج کوین تشدید شده و تا ظهر روز یکشنبه 29 فروردین به حدود 24 درصد رسیده است.

حجم ویدیو: 6.91M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28
دانلود ویدیو

برچسب‌ها:

نظر شما