شناسهٔ خبر: 46728218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام نمود:

گام‌ بلند جهاد کشاورزی استان برای توسعه سامانه‌های آبیاری نوین در زنجان

داود خیری

جواد تاراسی، با بیان اینکه سال گذشته 45میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان اختصاص یافت، افزود: با تکمیل و بهره برداری از طرح های در دست اجرا، وسعت زمین‌های کشاورزی مجهز به این سامانه ها، به حدود 60 هزار هکتار رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ از چند سال گذشته هیچ آب جدیدی برای زارعت و باغبانی از منابع آبی زیر زمینی استان برداشت نشده و در خصوص محدوده های کشت نیز به همین منوال است به این معنی که سطح اراضی زراعی را گسترش ندادیم و فقط به سمت عملیات بهره‌ورانه رفته ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در بخش کشاورزی در این استان بیشترین حجم عملیات، انجام اقدامات در جهت ارتقای بهره وری است، می گوید: از چند سال گذشته هیچ آب جدیدی برای زارعت و باغبانی از منابع آبی زیر زمینی استان برداشت نشده و در خصوص محدوده های کشت نیز به همین منوال است به این معنی که سطح اراضی زراعی را گسترش ندادیم و فقط به سمت عملیات بهره‌ورانه رفته ایم.

جواد تاراسی، با بیان اینکه سال گذشته 45میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان اختصاص یافت، افزود: با تکمیل و بهره برداری از طرح های در دست اجرا، وسعت زمین‌های کشاورزی مجهز به این سامانه ها، به حدود 60 هزار هکتار رسید.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری از مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال 93 به زنجان بود که سال گذشته این مهم با تکمیل طرح های در دست اجرا، به صورت صد درصد محقق شد.

تاراسی با بیان اینکه تجهیز نزدیک به نیمی از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: از حدود 180 هزار هکتار زمین های آبی استان اعم از زراعی و باغی، 120 هزار هکتار مستعد تجهیز سامانه های نوین آبیاری هستند.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، این استان در زمینه اجرای طرح های مربوط به سامانه های نوین آبیاری از استان های پیشرو کشور محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما