شناسهٔ خبر: 46728024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار سبزوار: رسانه‌ها اهمیت حضور مردم در انتخابات را تبیین کنند

سبزوار- ایرنا- فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به اینکه انتخابات مهمترین رویداد سیاسی کشور است، گفت: رسانه‌ها باید اهمیت حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات را تبیین و بازگو کنند.

صاحب‌خبر -

سیدمجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در دیدار با اصحاب رسانه سبزوار افزود: رسانه‌ها در فراهم کردن انتخاباتی پرشور و ترغیب مردم به مشارکت حداکثری نقش اصلی و محوری دارند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید با رعایت اخلاق، تقوا و تخصصی که دارند با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی به رسالت حرفه‌ای خود عمل کنند.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه افق‌های روشنی در انتظار جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات علاوه بر تعیین سرنوشت آنها، تضمین کننده امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

علوی مقدم ادامه داد: علاوه بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است چون مدیریت شهری و محلی بر اساس قانون اساسی طی چهار سال به دست شوراها سپرده می شود.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین میاندوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد کل مساحت کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  

۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

نظر شما