شناسهٔ خبر: 46727757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خبر داد؛

تسهیلات مالیاتی برای فعالان اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: برای کاهش اثرات ناشی از بیماری کرونا برای فعالان اقتصادی، آن دسته از اشخاص حقوقی و حقیقی که تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به پرداخت اصل بدهی و جرائم غیرقابل بخشش اقدام کنند، از بخشودگی‌های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به بخشنامه رئیس کل سازمان مبنی بر بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش اظهار کرد: به منظور حمایت از تولید و تکریم فعالان اقتصادی در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها و با عنایت به اثرات ویروس کرونا بر کسب و کارها، جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در هر منبع برای هر سال یا دوره، در صورت پرداخت مانده بدهی مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: درصورت پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خرداد ماه۱۳۹۹) حداکثر تا تاریخ ۳۱فروردین سال جاری برای همه فعالان اقتصادی بخشودگی جرایم مالیاتی تا هفتاد و دو درصد اعمال می شود ودر صورت پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ ۱۳۹۹/۴/۰۱) حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی تا صد در صد بخشوده می شود.

حوائج اضافه کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده به ازای هر ماه دو درصد از بخشودگی موضوع این بند کسر می‌شود.

او خاطرنشان کرد: مودیان فاقد بدهی و مودیان دارای معافیت قانونی از بابت اعمال جرایم عدم انجام تکالیف (به استثنای تکلیف ماده ۱۶۹ق.م.م) از بخشودگی ۱۰۰درصدی بهره‌مند می شوند و ملاک تاریخ تعیین قطعیت بدهی برای مودیان در خصوص بدهی ابرازی، تاریخ سررسید پرداخت مقرر در قوانین موضوعه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: شرط برخورداری از بخشودگی صددرصدی جرائم موضوع ماده ۱۶۹مکرر قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۴، پرداخت بدهی مالیاتی عملکرد آن سال فارغ از زمان پرداخت است اما برای سال۱۳۹۵ به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرائم موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم علاوه بر پرداخت بدهی آن سال، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال‌های مذکور است.

48

برچسب‌ها:

نظر شما