شناسهٔ خبر: 46727621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محکومیت شهرداری مریوان به دلیل سوء مدیریت در جایگاه پسماند

دلنیا گوهری‌نژاد

شهرداری ‌مریوان به دلیل عدم کنترل انتشار آلودگی و سوء مدیریت در جایگاه زباله به پرداخت بیش از 20 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

صاحب‌خبر -

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: شهرداری به دلیل تخلفات زیست محیطی و رعایت نکردن استانداردهای دفع و دفن پسماند در محاکم قضایی شهرستان مریوان محکوم شد.

ابراهیم همت بلند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دفن نامناسب زباله‌ها، ایجاد بوی نامطبوع و نفوذ شیرابه به سفره‌های آب زیرزمینی، ایجاد آلودگی جایگاه زباله در مسیر رودخانه گاران، عدم معرفی و جانمایی جایگاه جدید زباله و عدم راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله در طول سال‌های متمادی توسط شهرداری از مهم‌ترین مشکلات جایگاه زباله شهر مریوان است که سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: این موارد به مثابه لطمه زدن به انفال الهی و تهدیدی برای بهداشت عمومی و به خطر افتادن محیط زیست می‌باشد و با ارائه مداک و مستندات لازم علیه شهرداری مریوان اقامه دعوی گردید و به استناد مواد قانونی حفاظت و بهسازی محیط زیست، مدیریت پسماند، هوای پاک و حفاظت از خاک محکوم و به پرداخت جریمه و خسارت زیست محیطی شد. 

مریوان با داشتن پتانسیل‌های مختلف توریستی شهرستانی گردشگری است که روزانه 120 تا 140 تن زباله در آن تولید می‌شود و ضروری است که ساماندهی پسماند و زباله به صورت علمی و اصولی مدیریت شود.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما