شناسهٔ خبر: 46727581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری ۱۵ پویش در خراسان شمالی طی ماه مبارک رمضان

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اجرای ۱۵ پویش در استان طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بناست در قالب طرح «محله هم دل» مشکلات هر محله با همراهی مردم منطقه حل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رفیعی ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد مردمی و ولایی بوده لذا خودش را مکلف به اجرای فرامین مقام معظم رهبری و گفتمان ایشان با استفاده از ظرفیت مردم می‌داند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: برای نهادینه کردن گام دوم انقلاب باید از فرصت‌ها استفاده کنیم که ماه مبارک فرصت مناسبی برای خودسازی و جامعه پردازی است.

وی افزود: حضور در جامعه بدون خودسازی اعتبار ندارد و خودسازی بدون درگیری با مسائل جامعه، کارا نیست.

حجت الاسلام رفیعی جامعه سازی را امری مهم دانست و گفت: سیاست تبلیغات اسلامی تواصی به صبر و تواصی به حق است و در این راستا از ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای جامعه سازی، مسجد است، بیان داشت: در مرور زمان مساجد کارکرد اصلی خود را از دست دادند و به نمازخانه تبدیل شدند؛ هرچند در مواقعی مانند دوران کرونا کارکرد اصیل خود را بازسازی کردند.

وی افزود: کرونا سبک زندگی ما را تا حدودی تغییر داده لذا باید با فکر و خلاقیت راه‌های جدید پیشرفت را جست زیرا ایجاد موانع دلیل از حرکت ایستادن نیست.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه به نحوه اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان خصوصاً در شب‌های قدر اشاره داشت و خاطرنشان کرد: هرچند مسائل سلامت مردم مهم است اما باید دغدغه سلامت روح را نیز داشته باشیم زیرا تأثیر به سزایی در روحیه مردم دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: رنگ بندی کرونا به تفکیک هر شهر اعلام خواهد شد؛ همچنین بسته پیشنهادی به ستاد کرونا استان تحویل داده خواهد شد تا ضمن برگزاری مراسم، سلامت مردم به طور کامل حفظ شود.

وی به لزوم برگزاری مراسم در فضاهای باز اشاره داشت و افزود: در نهایت تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم اما پیشنهادات خود را نیز اعلام می‌کنیم.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه به پویش‌های برقرار شده در ماه مبارک رمضان اشاره داشت و گفت: پویش «محله هم دل» در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد که در این طرح داوطلبانی که قصد حل مشکلی از محله خود را دارند در سامانه ثبت نام کرده و هدایت می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از ثبت ۳۷ محله در این طرح تاکنون خبر داد و گفت: آمار ثبت نام به صورت فزاینده‌ای رو به رشد است.

وی افزود: مردم می‌توانند در ۱۴ موضوع کلان مانند زنان و خانواده، اقتصاد، سبک زندگی، گفتمان انقلابی و… و ده‌ها ریز موضوع فعالیت خود را اعلام کنند.

حجت الاسلام رفیعی با تاکید بر اینکه هدف از این طرح امیدآفرینی و رفع مشکلات مردم است، عنوان کرد: بنا نیست طرح محله هم دل در پایان ماه مبارک رمضان تعطیل شود؛ بلکه آغاز آن مصادف با این ماه پر برکت بوده لذا تا رفع مشکل محله مورد نظر طرح به اتمام نخواهد رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی جشنواره پویش سخن که ویژه بانوان است را دیگر طرح در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف شکست محاصره تبلیغاتی دشمن و بیان مطالبات بانوان شکل گرفته است.

وی جشنواره مجازی قرآن نور برای دانش آموزان، پویش «مردم ما»، تجلیل از قاریان و حافظان، تبلیغات محیطی و فضاسازی و آموزش مجازی قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک برشمرد و گفت: در مجموع ۱۵ پویش اجرا خواهد شد که به دلیل اقتضائات، برخی از آن‌ها با پایان ماه رمضان به اتمام نخواهد رسید.

نظر شما