شناسهٔ خبر: 46727179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار کهگیلویه:

هلال احمر کهگیلویه برای کمک به زلزله زدگان گناوه آماده باش است

یاسوج - ایرنا - فرماندار کهگیلویه با اشاره به زمین لرزه ۵.۹ دهم ریشتری در بندر گناوه استان بوشهر گفت: با توجه به شدت زمین لرزه، هلال احمر این شهرستان برای خدمات رسانی به حالت آماده باش درآمده است.

صاحب‌خبر -

دارا کریمی نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کانون این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری بندر گناوه در استان بوشهر بوده است اظهارداشت: شدت بالای این زمین لرزه در استانهای همجوار از جمله خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد احساس شد.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ گونه خسارتی در شهرستان کهگیلویه ناشی از این زمین لرزه گزارش نشده است.

کریمی نژاد تصریح کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر هم اکنون با تامین تجهیزات مورد نیاز برای خدمات رسانی به مناطق زلزله زده در حالت آماده باش کامل هستند.

ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه صبح امروز کانون زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حولی گناوه در استان بوشهر را لرزاند.

این زمین لرزه پس لرزه های متعددی داشت و بسیاری از شهرهای استان های همجوار را هم به لرزه درآورد.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عمق زمین لرزه را در  ۱۰ کیلومتری زمین و مختصات کانون آن را در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ واقع در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر اعلام کرد. 

به گفته  سخنگوی جمعیت هلال‌احمر، این زمین لرزه تاکنون ۵ مصدوم داشته که چهار نفر در گناوه و یک نفر هم در دیلم آسیب دیده اند.

همچنین غلامرضا حاجیونی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان این که زمین لرزه ۵.۹ ریشتری تلفات جانی نداشت، گفت که بیشترین خسارت ناشی از این زلزله به دیوارهای منازل در روستاهای "شول"، "کلر"، تاجملکی،"گمارون" و "فخرآوری" شهرستان گناوه وارد شده‌ و در این شهرستان هم  دیوارهای خانه‌ها ترک برداشته و شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم شکسته است، 

طی حدود  دو ساعت از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری پیش از ظهر امروز،  ۱۷ پس لرزه دیگر نیز این شهرستان را لرزاند. کمترین قدرت این پس لرزه ها ۲.۶ و بیشترین بزرگی آن ۴.۶ ریشتر بوده است. 

ریزش کوه، قطعی برق، تلفن ثابت و اینترنت در شهر گناوه  نخستین گزارش دریافتی از خسارات زلزله بود،


 

نظر شما