شناسهٔ خبر: 46727081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

آهنگ رشد مصرف مواد مخدر کنترل شود

ساری- معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران مواد مخدر را پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی ذکر کرد و گفت: آهنگ رشد مصرف مواد مخدر کنترل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسن نژاد بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران مواد مخدر را پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: آهنگ رشد مصرف مواد مخدر در هر بخش و گروه رصد و کنترل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران مشارکت جدی کارفرمایان و مدیران واحدهای کارگری و صنعتی برای کنترل نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در حوزه کارگری را یادآور شد و گفت: توجه به سلامت و بهداشت وایمنی کارگران نیز باید مورد توجه کارفرمایان و مدیران قرار گیرد و نهادهای مسئول دولتی و نهادهای صنفی در این زمینه پای کار بیایند.

وی بر کنترل نرخ تمایل به مصرف مواد مخدر و اقدامات لازم برای تغییر نگاه و فرهنگ عمومی جامعه در این زمینه تاکید کرد و گفت: به موازات اقدامات مقابله‌ای می‌بایست اقدامات پیشگیری و درمان هم تقویت شود.

حسن نژاد اظهار داشت: افزایش سطح مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان و محیط‌های دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و از ظرفیت اساتید و مشاوران برای بهبود وضعیت مواد مخدر در استان استفاده شود.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های معتادان تمایل به مداخله دارند و ضرورت دارد نسبت به پدیده اعتیاد حساسیت لام ایجاد تا زمینه مشارکت مردم برای تحقق وظیفه شهروندی و اقدامات پیشگیرانه فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با تشکر از اقدامات نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های کاشف در راستای افزایش کشفیات مواد مخدر در استان در سال ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ گفت: باید با خرده فروشان مواد مخدر برخورد جدی و همه جانبه شود و دستگاه قضائی نیز می‌بایست میزان ریسک عرضه مواد مخدر را افزایش دهد.

وی بر مبارزه هوشمندانه با مواد مخدر با اولویت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: دستگیری بیش از ۶ هزار خرده فروش مواد مخدر در سال ۱۳۹۹ در مازندران بیانگر آن است که برخوردها باید بازدارنده و جدی تر باشد.

حسن نژاد همچنین از آموزش و پرورش خواست تا با بهره گیری از شبکه شاد و فضای مجازی زمینه ارتقا دانش اعتیاد خانواده‌ها و دانش آموزان را بیش از گذشته فراهم نماید و در این زمینه پیام‌های اثر گذار برای ایجاد حساسیت در خانواده‌ها تهیه و منتشر شود.

نظر شما