شناسهٔ خبر: 46727068 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

اولین ستاره‌ استقلال که آخر فصل جدا می‌شود/ مجیدی دیگر روی او حساب نمی‌کند

بررسی عملکرد داریوش شجاعیان در طول ۴ فصلی که در تیم استقلال حضور داشته مشخص می‌کند این بازیکن هنوز نتوانسته آنچنان که باید به تیمش کمک کند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی - داریوش شجاعیان در ابتدای فصل هفدهم لیگ برتر توسط علیرضا منصوریان به استقلال پیوست و با تبریز و ماشین سازی‌اش خداحافظی کرد. بررسی عملکرد این بازیکن طی این چند سال (از آخرین فصلی که در تبریز توپ می‌زد تاکنون) مشخص می‌کند این بازیکن رفته رفته در حال محو شدن است!

فصل شانزدهم؛ یار ثابت ماشین سازی

داریوش شجاعیان در تیم ماشین سازی تبریز از ۳۰ هفته لیگ برتر در ۲۹ بازی برای این تیم به میدان رفت و آمار ۲۴۳۱ دقیقه بازی را به نام خود ثبت کرد تا سهم عمده ای در مسابقات آن فصل برای تیمش داشته باشد.

فصل هفدهم؛ شروع خوب با استقلال

این بازیکن اهل استان فارس در اولین فصل حضورش در استقلال در ۲۴ هفته برای این تیم در ترکیب بود و آمار ۱۸۹۰ دقیقه را برجای گذاشت تا مورد اعتماد منصوریان و سپس وینفرد شفر بوده باشد.

فصل هجدهم؛ کاهش ۵۰درصدی!

داریوش شجاعیان که در این حدفاصل دچار پارگی رباط صلیبی زانو شد با لطف مسئولان استقلال در جمع بازیکنان این تیم باقی ماند تا در بازگشت به تمرینات تنها در ۱۵ بازی و فقط ۶۸۶ دقیقه یعنی هر بازی تقریبا ۴۵.۵ دقیقه در جمع هم‌تیمی‌هایش به میدان برود! داریوش در آن فصل تنها در دو بازی ۹۰ دقیقه در ترکیب بود! در ۵ بازی بیش از یک نیمه و در ۸ دیدار کمتر از یک نیمه برای استقلال بازی کرد.

فصل نوزدهم؛ حضور ۲۵ درصدی!

این هافبک فصل نوزدهم را هم با پارگی یکی دیگر از رباطهای صلیبی زانوهایش استارت زد تا فقط در ۷ دیدار برای تیمش به میدان برود و حدوداً در ۲۵ درصد مسابقات به میدان برود. او در فصل پیش ۵۶۸ دقیقه یعنی هر بازی حدود ۸۵ دقیقه برای استقلال بازی کرد. شجاعیان در لیگ نوزدهم فقط در ۵ دیدار ۹۰ دقیقه در ترکیب بود. یک بازی ۷۸ و یک بازی ۴۰ دقیقه در ترکیب بود و بس!

فصل بیستم؛ هیچ مسابقه ۹۰ دقیقه ای ندارد!

شجاعیان در فصل جاری با اینکه مشکلات فصول قبل را نداشت و زانوی خود را جراحی نکرده بود باز هم هرگز نتوانست به یکی از بازیکنان ثابت استقلال تبدیل شود. چه در دوران حضور محمود فکری و چه با فرهاد مجیدی! او از ۱۹ هفته حضور استقلال در لیگ بیستم در ۱۲ بازی به مدت ۵۹۶ دقیقه به زمین رفته است. چیزی در حدود ۴۹ دقیقه در هر دیدار. نکته مهمتر اینکه او حتی یک بار هم ۹۰ دقیقه در ترکیب نبوده است. تنها در ۷ بازی بیشتر از یک نیمه در ترکیب حضور داشته و ۵ مسابقه را زیر یک نیمه بازی کرده است.

لیگ قهرمانان ۲۰۱۸

داریوش در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ حضوری موفق در تیم استقلال داشت و در ۷ بازی این تیم به مدت ۵۶۰ دقیقه به میدان رفت. او ۴ بازی ۹۰ دقیقه ای داشت و در ۳ دیدار دیگر به ترتیب ۸۰، ۷۸ و ۴۲ دقیقه بازی کرد.

لیگ قهرمانان ۲۰۱۹

این بازیکن در فصل ۲۰۱۹ تنها در ۴ دیدار به مدت ۲۸۳ دقیقه در ترکیب تیمش حضور پیدا کرد. شجاعیان دو بازی ۹۰ دقیقه ای داشت و در دو دیدار دیگر ۵۷ و ۴۶ دقیقه برای استقلال بازی کرد.

لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱!

اما شجاعیان فصل پیش لیگ قهرمانان را بدون حتی یک بازی پشت سرگذاشت و در فصل جاری نیز با اینکه گفته می‌شد با آمادگی و شرایط بدنی فوق العاده راهی جده شده ولی هنوز نتوانسته برای تیمش به میدان برود. او پیش از بازی اول جایش را به سعید مهری داد و از عربستان خبر می‌رسد به بازی دوم هم نمی رسد.

گزینه اصلی جدایی

اخباری که از باشگاه استقلال درباره لیست بازیکنان مازاد این تیم برای فصل بیست و یکم به گوش می‌رسد حاکی از این است که فرهاد مجیدی برای لیگ آینده هیچ حسابی روی این بازیکن که تا آن زمان ۳۰ ساله می‌شود باز نکرده است و به احتمال زیاد باید گفت امسال آخرین فصل همراهی داریوش شجاعیان در استقلال است.

نظر شما