شناسهٔ خبر: 46726945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی به خوبی نقش آفرینی کرده است

کرج – ایرنا – فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به تهدیدات و تحریم های ۴۲ ساله دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی ایران، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حراست و دفاع از انقلاب اسلامی به خوبی نقش آفرینی کرده است.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز یکشنبه در آستانه تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (دوم اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته از عمر پربرکت خودش یک شعار اساسی داشته و این شعار ماندگار این است که تا زمانی که سپاه هست، انقلاب نیز هست.

وی اظهار داشت: ولی بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سپاه حافظ و نگهبان انقلاب فارغ از زمان، مکان و نوع تهدید است.

وی گفت: سپاه پاسداران در این ۴۲ سال نشان داده که در هر زمان و مکانی در مقابل هر تهدیدی مقابله کرده و نقش موثر، قاطع و تعیین کننده ای داشته است.

مولایی ادامه داد: سپاه در ابتدای انقلاب برای حراست و دفاع از انقلاب در مقابل جنگ داخلی که دشمن در چهار گوشه کشور راه انداخته بود ایستاد و مقابله کرد به طوریکه در همه کشور از حواشی تا مرکز گروه های مختلف را درگیر کرده و ناامنی ایجاد کرده بودند.

وی اضافه کرد: در شمالغرب به عنوان تجزیه طلبی کردستان، در جنوب شرق در بلوچستان، در شمال کشور خلق مسلمان، در جنوب غرب خلق عرب و گروه هایی همچون فداییان و فرقان با هدایت دشمنان و با طراحی که از بیرون می شد، برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی اقداماتی را شروع کردند که سپاه به همراه بسیج موفق شدند آن مرحله از انقلاب را پشت سر بگذارند.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: پس از آن جنگ تحمیلی شروع شد و در هشت سال دفاع مقدس سپاه و بسیج نقش عمده ای را در کنار دیگر نیروهای نظامی و انتظامی ایفا کردند.

وی افزود: در تمام مراحل دفاع مقدس ارتش، ژاندارمری و کمیته به همراه سپاه نقش موثری در حفاظت و حراست از انقلاب داشتند.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس سپاه پاسداران کارهای سازندگی را در کشور به خصوص در مناطق جنگی عهده دار شد و پس از جنگ نیز شروع به سازندگی کشور از سدسازی، پالایشگاه سازی و جاده سازی تا هر کاری که به نظر می رسید کشور به آن نیاز دارد و عقب ماندگی در آن دارد، کرد.

مولایی تصریح کرد: برای نخستین بار سدسازی در کشور به دست نیروهای متخصص سپاه انجام شد و جاده سازی، توسعه پالایشگاه ها، طرح سراسری واکسیناسیون فلج اطفال و راه اندازی گروه های سازندگی از دیگر اقداماتی بود که در سال های پس از جنگ سپاه در آن نقش آفرینی کرد.

وی اضافه کرد: همچنین سپاه و بسیج سعی کرد در حوزه اقتصادی به ویژه اشتغال خانگی و کمک به مردم برای تامین نیازها و مایجتاج اولیه با استفاده از ظرفیت خودشان اقدام کنند که این موضوع را در دستور کار خودش در قالب گروه های سازندگی قرار دادند که بر همین اساس کمک های لازم همچون تسهیلات مالی و پشتیبانی های لازم را ارایه کرد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز بیان داشت: زمانیکه گروه هایی در ایران توسط آمریکایی ها و غربی ها برای هواپیماربایی تحریک شدند سپاه وارد عمل شد و سپاه حفاظت هوایی را راه اندازی کرد که در این عرصه نیز موفق عمل کرد.

وی گفت: در هر عرصه ای که کشور نیاز داشت سپاه با موفقیت، قاطع و تعیین کننده  وارد عمل شد و این نقش تاریخی را برای دفاع از انقلاب ایفا می کند.

وی افزود: زمانی برای دفاع از کشور نیاز به موشک داشتیم که نداشتیم و امکان خرید هم نداشتیم ولی شهید تهرانی مقدم وارد عرصه شد و از جایی که نمی توانستیم یک خمپاره درست کنیم اکنون موشک های چند هزار کیلومتری و نقطه زن را می سازیم.

مولایی اظهار داشت: پس از آن دشمن از طریق فناوری های جدید مثل پهپادها شروع به تهدید کرد و سپاه دوباره وارد عمل شد و اکنون بهترین پهپادهای آفندی و پدافندی را که قابلیت بسیار بالایی دارد تولید می کند.

راه اندازی قرارگاه راهبری شعار سال از روزهای نخستین سال

فرمانده سپاه استان البرز سپس به اقدامات استانی سپاه اشاره کرد و گفت: از همان نخستین روز سال که مقام معظم رهبری شعار سال را با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» اعلام کردند و سردار سلامی نیز در این خصوص پیام دادند، علیرغم تعطیلی نوروزی فوری تمام مسوولین رده های سپاه استان را فراخوان کردیم و قرارگاه راهبری شعار را راه اندازی کردیم و اکنون وارد مرحله عملیاتی و پشتیبانی های قانونی شده ایم.

وی افزود: کلینیک های صنعت راه اندازی شده که واحدهای تولیدی و کارخانجات اگر در تولید مشکلات اداری، قضایی و مالیات دارند سعی در رفع آن کنند.

مولایی در خصوص اقدامات انجام شده از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون،‌ اظهار داشت: برای مقابله با این ویروس منحوس از نخستین دقایق وارد کار شدیم و هفته اول اسفند سال ۱۳۹۸ سناریو و طرح دادیم به طوریکه طرح محله محوری را از همان روزها ارایه کردیم.

وی گفت: در نواحی و اقشار تمام ظرفیت ها را پای کار آوردیم و مراکز قرنطینه راه اندازی کردیم و جنگ نوین را پیش گرفتیم و طرح حاج قاسم سلیمانی را نیز اجرا کردیم و در موج چهارم این بیماری نیز با تمام ظرفیت ها طرح را ادامه می دهیم.

نظر شما