شناسهٔ خبر: 46724536 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رکود حاکم بر بازار قیمت خودرو را شکست/ پژو پارس ۲۱۸ میلیون تومان شد

با اوج گیری قیمت خودرو در چند هفته گذشته خرید و فروش در این بازار قفل شده است و در نتیجه رکود به وجود آمده در آغاز هفته جاری بازار شاهد ریزش قیمت برخی از خودرو ها مانند ۲۰۶ تیپ ۵ بوده است.

صاحب‌خبر -

نگارعلی- رکود بازار خودرو از اواخر هفته گذشته اغاز شد؛ زمانی که قیمت ها به بالاترین سطح از ابتدای سال ۱۴۰۰ رسیده بود و مصرف کنندگان در نتیجه گرانی حاکم بر بازار و نداشتن چشم انداز روشن از وضعیت بازار خودرو دست از خرید خودرو کشیدند.

جزئیات بیشتر در:

                 رکود بازار خودرو ترمز گرانی را کشید/ وانت پراید ۱۱۳ میلیون تومان شد

با تداوم وضعیت رکود در بازار خودرو در نتیجه نزدیکی به انتخابات و نداشتن چشم انداز روشن از آینده قیمت ها در این بازار و همچنین کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان با توجه به افزایش قیمت خودرو طی چند هفته اخیر، امروز بازار خودرو شاهد عقب گرد قیمت ها در برخی از مدل های خودرو بوده است.

رکود هنوز موفق به شکست قیمت ها در بین خودروهای گروه پراید که ثبات قیمت انها نشان دهنده به حداقل رسیدن معاملات در این بازار است؛ نشده است و در آغاز هفته جاری نیز بازار خودرو شاهد ثبات قیمت خودروهای گروه پراید بوده است. در حال حاضر خودروهای پراید ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ به ترتیب ۱۳۰، ۱۱۲، ۱۱۶ و ۱۱۳ میلیون تومان قیمت دارند.

در بین خودروهای گروه پژو اما رکود حاکم بر این بازار توانسته است روند قیمت ها در برخی از خودروهای این گروه را کاهشی کند که از میان آنها می توان به خودروپژو ۲۰۰۸ مونتاژ مدل ۹۸ اشاره کرد که از اواخر هفته گذشته تا امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است و این خودرو در حال حاضر ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز تحت تاثیر این رکود در این مدت کاهش قیمت ۲ میلیون تومانی را تجربه کرده است و درحال حاضر ۱۶۱ میلیون تومان قیمت خورده است و پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز از رکود حاکم بر بازار خودرو در امان نمانده است و این خودرو از ۳۹۵ میلیون تومان در اواخر هفته گذشته امروز به ۳۸۷ میلیون تومان رسیده است.

در حالی که رکود حاکم بر بازار هنوز نتوانسته است قیمت خودروهای گروه تیبا، کوییک و یا سمند را نزولی کند اما قیمت خودروهای دنا در این مدت تحت تاثیر این رکود قرار گرفته اند و به عنوان مثال دنا معمولی از ۲۸۰ میلیون تومان در اواخر هفته گذشته تا امروز ۱۵ میلیون تومان ارزان شده است و این خودرو در حال حاضر ۲۶۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت روز خودروهای داخلی در جدول زیر امده است:

رکود حاکم بر بازار قیمت خودرو را شکست/ پژو پارس ۲۱۸ میلیون تومان شد

۲۲۳۲۲۷

نظر شما