شناسهٔ خبر: 46713965 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

در نظر سنجی هفتگی کیتکو مطرح شد:

اتفاق نادر در پیش بینی طلا؛ رای 100 درصدی به افزایش قیمت طلا

افرادی که به دنبال نزول قیمت طلا هستند، با هدف قرار دادن 1800 دلار طلا در افق پنهان شدند.برای اولین بار در نظرسنجی طلا یک اتفاق نادر رخ داد 100 درصد شرکت کنندگان رای به افزایش قیمت دادند.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، افرادی که به دنبال نزول قیمت طلا در وال استریت بودند پس از شکست قیمت ها از مقاومت بحرانی در 1765 دلار و تجربه بالاترین سطح در حدود دو ماه گذشته ، تغییر نظر دهند،زیرا تحلیلگران این فلز گرانبها را بسیار صعودی پیش بینی کرده اند.

این هفته در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز ، از میان 13 تحلیلگر وال استریت ، همه اظهار داشتند که انتظار دارند قیمت طلا در هفته پیش رو روند صعودی را تجربه کند. این اولین بار در تاریخ این نظرسنجی است که 100 درصد از کل تحلیلگران طلا را صعودی می بینند.

از نظر برخی از تحلیلگران ، احساس در بازار بسیار شدید شده است زیرا بسیاری از مردم نیز انتظار حرکت صعودی را در طلا دارند ، دو هفته پیش فلز گرانبها از حمایت بحرانی زیر 1700 دلار در هر اونس خارج شد.

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالاهای بانک ساکسو ، گفت: « بازپرداخت 1680 دلاری زیادی را برای گاو های طلا (افراد به دنبال صعود) به ارمغان آورد و اکنون فقط باید دید که آنها تا چه اندازه می توانند آن را تحمل کنند.»

احساسات در میان سرمایه گذاران خرده فروشی کمی متعادل تر از وال استریت بود. با این حال ، آن را کاملا صعودی در نظر دارند. در کل نظرسنجی های آنلاین میان سرمایه گذاران خرده فروش 11103 رأی داده شد. از این تعداد ، 715 پاسخ دهنده یا 65٪ به دنبال افزایش طلا در هفته بودند. 201 نفر دیگر ، یا 18 درصد ، کمتر اعلام کردند ، در حالی که 187 رای دهنده ، یا 17 درصد ، بی طرف بودند.

این فلز گرانبها تا پایان هفته با 2٪ سود همراه شد. معاملات آتی طلای ژوئن (تیر) آخرین بار هر اونس 1780 دلار معامله شد.

طلا

اگرچه این میزان احساسات در بین تحلیلگران وال استریت بی سابقه است ، اما همچنان احتیاط زیادی در بازار وجود دارد. هانسن گفت که اگرچه پس از تعطیلات روز پنجشنبه طلا بیشتر خریداری شده ، اما توصیه می کند ضرر متوقف شده با قیمت هر اونس 1755 دلار داشته باشد.

فیلیپ استریبیل ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در Blue Line Futures ، گفت که اگرچه در این فاصله طلا نیز خریداری می کند ، اما همچنین توقف های تهاجمی دنباله دار را حفظ خواهد کرد.

بسیاری از تحلیلگران توجه خود را به 1800 دلار در هر اونس دارند.

دارین نیوزوم ، رئیس تحلیل دیرین نیوزوم ، گفت که قیمت هر اونس می تواند تا 1822 دلار هم پیش برود.

او گفت: «پس از شکست ، بازگشت به 1765 دلار تعجب آور نیست ، اما به نظر می رسد طلا همچنان روند افزایشی داشته باشد.»

جان وییر ، مدیر مشارکتی بازرگانی معاملات والش ، گفت که او شاهد مقاومت 1785 دلار است و اگر فشارهای تورمی همچنان افزایش پیدا کند ، انتظار می رود که صعود آرام به بالای 1800 دلار در هر اونس رخ دهد.

آدام باتون ، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com ، گفت که او می تواند قیمت طلا را در 1840 دلار در هر اونس پیش بینی می کند.

 

نظر شما