شناسهٔ خبر: 46713679 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش تدابیر امنیتی رأی‌دهندگان به محکومیت ترامپ در استیضاح

تداوم تهدیدها علیه قانونگذاران آمریکایی که به محکومیت رئیس‌جمهور سابق این کشور در دومین جلسه استیضاح رأی داده بودند، باعث افزایش هزینه‌های تدابیر امنیتی آنها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم گذشت بیش از سه ماه از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور، قانونگذاران آمریکایی هنوز از امنیت خود نگران هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بسیاری از قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه که علیه ترامپ در دومین محکمه استیضاح وی رأی دادند، هزینه‌کردها روی تدابیر امنیتی شخصی خود را افزایش داده‌اند.

اسناد «کمیسیون فدرال انتخابات» آمریکا نشان می‌دهد که علی‌رغم عادی بودن تدابیر امنیتی و محافظان شخصی برای قانونگذاران آمریکایی، اما این هزینه‌ها بعد از حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره افزایش چشمگیری یافته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، دو سناتور جمهوری‌خواه «میت رامنی» و «پت تومی» که به محکومیت و گناهکار بودن ترامپ در استیضاح دوم رأی داده بودند، هزینه‌های امنیتی خود را به ترتیب ۴۳،۶۳۳ دلار و ۷۰هزار دلار افزایش داده‌اند.

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز که از جمله مخالفان سرسخت ترامپ بود، حدود ۴۵ هزار دلار به هزینه تدابیر امنیتی خود افزوده است.

پیش از این گزارش شده بود در پی برنامه ریزی گروه‌های راست‌گرای افراطی و سفید برتر پندار برای تظاهرات در سرتاسر آمریکا، نیروهای پلیس این کشور به حال آماده‌باش درآمدند.

با این حال، سناتور «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا با انتقاد از افزایش تدابیر امنیتی اطراف کنگره، مدعی شد حجم زیاد سیم‌خاردارهای اطراف محوطه این ساختمان، او را یاد سفرش به کابل می‌اندازد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما