شناسهٔ خبر: 46713306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مربی فوتبال:

فولاد در حد آسیا شخصیت پیدا کرده است

پریسا زنگنه منش

یک مربی فوتبال با بیان این که نکونام با برد تیمش مقابل الوحدات مزد زحمات و تلاش هایش را گرفت، گفت: فولاد شخصیت تیمی در حد آسیا پیدا کرده است و می تواند از این به بعد نیز همچون گذشته حرف های زیادی برای گفتن در فوتبال کشور و آسیا داشته باشد.

صاحب‌خبر -

امین سبحانی در گفت و گو با ایسنا، درباره بازی فولاد ایران مقابل الوحدات اردن، اظهارکرد: تیم فولاد با توجه به بازی های خوب قبلی و شخصیت قوی خود که در لیگ قهرمانان آسیا به همه القاء کرده است، در دیدار با الوحدات نیز با اعتماد به نفس بالا ظاهر شد و توپ و میدان را کاملا در اختیار داشت. تیم الوحدات با ایجاد لایه های دفاعی و تراکم بالا در یک سوم دفاعی خود، سعی در بستن مسیرهای نفوذ تیم فولاد داشت و تا حدودی هم در اجرای این تاکتیک در نیمه اول موفق بود.

وی ادامه داد: تیم فولاد برای رهایی از پرس و تراکم بالای تیم الوحدات، اقدام به بازی سازی با تعداد پاس های کوتاه متوالی و بردن بازی به کناره ها و ارسال کرد که با مقاومت خوب تیم الوحدات مواجه شد اما در نهایت فولاد که در این دیدار با انگیزه و با برنامه بود، توانست صاحب یک موقعیت پنالتی شود که شیمبا با اعتماد به نفس بالا و به راحتی، این موقعیت را تبدیل به گل کرد.

مربی سابق تیم های پایه باشگاه فولاد خوزستان گفت: در نیمه دوم همانند نیمه اول با برتری تیم فولاد آغاز شد و تیم فولاد فشار زیادی ایجاد کرد و موقعیت های خوبی را به وجود آورد که در یکی از این موقعیت ها که با کار ترکیبی در سمت راست و ارسال به سمت مخالف توپ به میری رسید که توپ این بازیکن با بدشانسی به تیرک دروازه الوحدات برخورد و به بیرون رفت. البته الوحدات برای جبران گل خورده جلو کشید که این تاکتیک نیز فضاهای خوبی را برای مهاجمان فولاد ایجاد کرد که چشم به ضد حمله داشته باشند. همچنین با نزدیک شدن به دقایق پایانی، تیم فولاد تا حدودی در لاک دفاعی فرو رفت تا فضاهای نفوذ و گلزنی تیم الوحدات را به خوبی پوشش دهد و مانع تکرار اشتباه بازی قبل با السد و دریافت گل مساوی شود. در مجموعه فولاد بازی به بازی بهتر خواهد شد.

وی با بیان این که نکونام مزد زحمات و تلاش های خود را گرفت، ادامه داد: به نظر من جواد نکونام و کادر فنی فولاد، تیم خوب، منسجم و با طراوتی را راهی مسابقات کرده اند و رفته رفته نیز توانایی و شخصیت تیمی خود را در لیگ قهرمانان آسیا به رقبا دیکته می کنند که امیدواریم با درایت کادرفنی زحمتکش تیم فولاد، این مسیر دشوار با موفقیت و سربلندی همراه باشد و فوتبال دوستان و طرفداران دو آتیشه خود را شاد و سربلند کنند.

سبحانی بیان کرد: البته فولاد بی ضعف و بی نقص نیست اما می بینیم که فولاد در بازی پلی آف و دو بازی که در مرحله گروهی انجام داده، در حفظ و مالکیت توپ بسیار خوب بوده است. در مجموع نیز بازی خوب فولاد باعث می شود که درصد اشتباهاتش کمتر شود. همچنین فولادی ها باید بتوانند برای بازی های سخت بعدی خود بهتر ریکاوری شوند تا از نظر بدنی دچار مشکل نشود.

وی عنوان کرد: فولاد یک باشگاه حرفه ای است و تمرکز این باشگاه نیز از قبل روی بازی های آسیایی بود. البته حضور در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا، اولین تجربه فولاد نیست و  به پختگی لازم رسیده است. همیشه نیز سیاست فولاد این بوده که در آسیا مطرح شود زیرا هم مدیریت خوب، هم کادرفنی و هم امکانات خوبی دارد. کادرفنی فعلی فولاد نیز شناخت خوبی از تیم و مجموعه باشگاه دارد و توانسته به ترکیب موفق تیم برسد و این نیز از دلایل موفقیت فولاد در آسیا است.

این مربی فوتبال شاغل در تاجیکستان بیان کرد: فولاد شخصیت تیمی در حد آسیا پیدا کرده و یکی از قطب های فوتبال ایران در آسیا است و می تواند از این به بعد نیز همچون گذشته حرف های زیادی برای گفتن در فوتبال کشور و آسیا داشته باشد.

وی با بیان این که پیش بینی این که فولاد می تواند از گروه خود صعود کند زود است، گفت: البته بعد از سه بازی دور رفت می توان پیش بینی بهتری داشت. تیم های خوبی در گروه فولاد قرار دارند که فکر می کنم اگر فولاد با همین نظم و تاکتیک خوب تیمی کار کند، از شانس صعود برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما