شناسهٔ خبر: 46713019 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۵۰ درصد اصناف پایبند تعطیلی‌ها نیستند/ کرونا همچنان بی رحمانه قربانی می گیرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته کمتر از ۵۰ درصد اصناف به دستورالعمل تعطیلی واحد‌های صنفی گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تمکین کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی قلیان‌اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  عصر امروز در جلسه پس از نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: احساس مسئولیت شهروندان نسبت به سلامتی‌ موجب قطع چرخه انتقال ویروس کرونا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی صورت گرفته کمتر از ۵۰ درصد اصناف به دستورالعمل تعطیلی واحد‌های صنفی گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تمکین کرده‌اند و حتی باوجود سهولت اعمال تعطیلی‌ها بیشتر مراکز تجاری و پاساژ‌ها نیز از تعطیلی تبعیت نکرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع در حاشیه کلان‌شهر مشهد، کمیته نظارتی برای طرح سلامت محله محور در ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا تشکیل می‌شود.

قلیان اول بیان کرد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا اگر شهروندان علائمی مانند حساسیت، سوزش چشم، کوفتگی بدن، سردرد و بیماری گوارشی احساس کردند، فرض را بر ابتلا به کرونا گذاشته و با مراجعه به پزشک و یا مراکز جامع سلامت تست کرونا بدهند و حتی درصورتی‌که تستشان مثبت نبود بازهم خود را مبتلا به کووید۱۹ تلقی کنند، مگر خلاف آن ثابت شود و همچنین اگر ازنظر شغلی این امکان را دارند حتماً خود را در منزل قرنطینه کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی را افزایشی توصیف کرد و گفت: تعداد کل بیماران بستری ناشی از کرونا در بیمارستان‌های استان هزار و ۴۲۴ نفر است؛ این تعداد ابتدای امسال ۴۸۰ نفر بود یعنی شمار بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی سه برابر شده است.

او ضمن اظهار تأسف از این روند افزایشی خاطرنشان کرد: مطابق آمار هفته پیش شمار جان‌باختگان ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی ۲ رقمی‌شده به‌طوری‌که میانگین تعداد فوت روزانه ناشی از آن به ۱۰ تا ۲۰ نفر رسیده است.

قلیان اول بیان کرد: فردا ۳۳ هزار دوز واکسن کرونا تحویل خراسان رضوی می‌شود و واکسیناسیون کادر درمان در این استان خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام// ف. غ

نظر شما