شناسهٔ خبر: 46712879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح اطعام مهدوی در قم آغاز شد

طرح اطعام مهدوی به مناسبت ماه رمضان و با هدف توزیع بیش از 200 هزار غذای تبرکی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در میان نیازمندان استان قم با تلاش خادمان حرم مطهر آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاحیه طرح اطعام مهدوی با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان و امام جمعه قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان، جعفر صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد کشور و جمعی از مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در این دیدار با بیان اینکه امام زمان(عج) اعظم نعمت‌های خداوند بر بندگان است، اظهار کرد: دعا و ذکر برای امام زمان(عج) تذکری است که ما صاحب داریم درحالی‌که در مکاتب دیگر این توجه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما در بلایا و مصیبت‌ها پناهگاه داریم و تحت امر ولی خدا هستیم، افزود: همانطور که امیرالمؤمنین(ع) در ماه مبارک رمضان بار اطعام به فقرا را خودشان به دوش می‌کشیدند مقام معظم رهبری نیز در همان مسیر ملت را رهبری می‌کنند و مردم و مسئولان را امر به مواسات کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه همه ما در معرض آزمایش و امتحان برابر عمل به امر ولی خدا هستیم، ادامه داد: آنچه مورد نظر ولی امر(عج) است از طرف نایب ایشان ابلاغ می‌شود و ما وظیفه داریم تابع امر باشیم.

وی گفت: هدف ما از انجام امور خیر فقط رسیدن به رضای خداوند متعال است درحالی‌که بنگاه‌های خیریه در سراسر دنیا با اهداف مادی کارهای خیر را انجام می‌دهند.

سعیدی با بیان اینکه جای قدردانی و سپاس از مردم وجود دارد که با وجود مشکلات و سختی‌‌ها میزان کمک‌ها و احسان آن‌ها بیشتر شده است، افزود: این مردم را باید حفظ کرد و در صحنه نگه داشت تا از مسئولان مأیوس نشوند.

وی با بیان اینکه حرم اهل بیت(ع) محل امن و پناهگاه مردم است، گفت: حرم مطهر باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میزبان زائران باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) حرم را محل دعا و درخواست از خدا دانست و افزود: همین دعای مردم است که نظام را حفظ کرده و باید با حفظ سلامت جسمی مردم سلامت روحی آن‌ها را هم حفظ کرد.

 

جذب ۱۹ میلیارد ریال کمک های مردمی

در ابتدای این نشست اکبر میرشکار با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که نیازهای حداقلی مردم نیازمند را برطرف کنیم، افزود: کمیته امداد استان قم با کمک مردم و خیران هم در زمینه جذب کمک‌های مردمی و هم در زمینه توزیع کمک‌ها میان نیازمندان موفق عمل کرده و فقط در سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان جذب کمک‌های مردمی داشته ایم که نسبت به سال قبل آن ۸۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ماتلاش کردیم که هر فردی که به کمیته امداد مراجعه می‌کند را دست خالی بر نگردانیم، افزود: سال گذشته در حوزه تسهیلات 50 درصد و در حوزه ازدواج دختران نیز بیش از ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم و استان قم در سال ۹۹ در حوزه اکرام و مددکاری رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه کمیته امداد در ماه مبارک رمضان در سه حوزه خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: اولین اقدام توزیع غذای گرم است که با همکاری آشپزخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) روزانه ۶ هزار پرس غذا طبخ می‌شود و سه هزار و ۵۰۰ غذا توسط نیروهای کمیته امداد به درب منازل نیازمندان برده می‌شود که این روند تا آخر ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مقرر شده است که به همه ۲۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در قم هر کدام یک بسته معیشتی ۱۵۰ هزار تومانی تا ۴۵۰ هزار تومانی اهدا شود و سومین برنامه کمیته امداد هم این است که سرانه پرداختی به ۴ هزار فرزند تحت پوشش کمیته امداد را بالا بریم و برای هر کودک حداقل دو حامی داشته باشیم.

میرشکار ادامه داد: به همت مردم و خیران ۲۸۰ جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی تولید داخل به ارزش ۲۱ میلیون تومان تهیه شده است که در ماه مبارک رمضان به زوج‌هایی که در ایام نوروز عقد کرده‌اند اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه امروز افراد تحت پوشش کمیته امداد دغدغه مسکن است، افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده ۵۰ هکتار زمین به کمیته امداد قم واگذار شده است و چنان چه دیگر مسئولان کمک کنند در مدت کوتاهی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد خواهیم ساخت.

در ادامه محمد واحدی معاون پشتیبانی حرم مطهر با بیان اینکه در دهه ولایت سال ۹۹ با همکاری آستان مقدس و کمیته امداد بیش از ۸۰ هزار غذای گرم طبخ و توزیع شده است، افزود: این تجربه موجب شد که امسال در ماه مبارک رمضان شرایط طبخ ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم فراهم شود که نیمی از این تعداد توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به درب منازل جامعه هدف برده می‌شود.

 

توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر در بودجه ۱۴۰۰

همچنین احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله کمیته امداد، بهزیستی، تأمین اجتماعی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه شده است، گفت: اگر دولت بتواند مصوبات مجلس را خوب اجرا کند بخشی از مشکلات معیشتی این اقشار برطرف خواهد شد.

وی نقش کمک‌های مردمی در زمینه رفع مشکلات معیشتی اقشار آسیب پذیر جامعه را بسیار پر رنگ دانست و گفت: خیران استان قم همیشه در کشور پیش قدم بوده‌اند و ستاد مردمی کریمه اهل بیت(س) نیز در این زمینه کمک های قابل توجهی داشته است.

سپس صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته هزار و ۱۷۰ میلیار تومان کمک نقدی و کالایی از مردم برای رزمایش ایران همدل جمع‌آوری و در میان مردم توزیع کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته چهار میلیون بسته معیشتی میان اقشار محروم و آسیب دیده توزیع شده است و علاوه بر آن در ماه رمضان ۱۲ میلیون غذای گرم و بعد از آن در قالب دو طرح اطعام حسینی و اطعام مهدوی ۲۷ میلیون غذای گرم در میان مردم توزیع شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در حال حاضر در مرحله سوم رزمایش ایران همدل دو هزار و ۷۸ آشپزخانه در سطح کشور به طبخ غذای گرم مشغول هستند که غذای توزیع شده تا کنون ۳۰۷ هزار و ۶۲۹ پرس غذای گرم به ارزش ریالی هفت میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان است.

وی گفت: ۵۴ هزار و ۱۷۵ پرس افطاری ساده به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان و ۸۳ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان توزیع و در مجموع این سه فقره تا امروز ظهر ۳۱ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/78023

نظر شما