شناسهٔ خبر: 46712745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

شواهد حاکی از آلودگی کارمندان برخی ادارات و شرکت ها به کووید ۱۹ است/ جدای از حفاظت شخصی، مسئولیت اجتماعی داریم

دکتر صافی زاده با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا و ابراز تأسف از نادیده گرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم توجه به کاهش حضور کارمندان در ادارات، گفت: صرفاً بحث حفاظت شخصی مطرح نیست بلکه مسئولیت اجتماعی هم داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حسین صافی زاده، شنبه شب(۲۸ فروردین) در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اجرای طری شهید سلیمانی که از آذر تا اسفندماه سال گذشته در راستای مقابله با کرونا انجام و منجر به کاهش فوتی ها از ۱۸۰ مورد در هفته به ۹ نفر در پایان اسفندماه شد؛ افزود: سرایت پذیری نوع جدید ویروس و شدت بیماری زایی آن در کنار سهل انگاری ها و مسافرت های نوروزی دست به دست هم داد تا وضعیت کنونی پیش آمد.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در شهر کرمان روزانه 600 بیمار مراجعه می کند؛ گفت: 458 مورد بستری قطعی داریم در حالیکه این آمار اوایل فروردین ماه جاری 200 نفر بود ضمن اینکه تست های مثبت هم اکنون به دو برابر افزایش یافته که تعداد تخت های اشغال شده بیمارستان ها، مؤید این موضوع است.

 

 

وی با بیان اینکه در گام چهارم طرح شهید سلیمانی دستاوردهای خوبی داشتیم و بحث اصلی مراقبت و بیماریابی و قرنطینه افراد است؛ افزود: در گام پنجم، نظارت ها تشدید شده و محدودیت هایی باید اعمال شود تا جلوی شیب تند بیماری را بگیریم زیرا موارد به شدت رو به افزایش است و اگر کنترل نکنیم با وضعیت بد و افزایش مرگ و میر مواجه می شویم.

 

 

 

دکتر صافی زاده با بیان اینکه در بخش نظارتی با همکاری بسیج توفیقات خوبی در سطح استان داشتیم؛ اظهار کرد: در این مرحله اما با تشدید فعالیت ها مواجه شدیم و از ظرفیت تعزیرات، نیروای انتظامی،و بسیج، اصناف و... استفاده می کنیم و تیم ها متشکل از گروه های متفاوت نظارت می کنند.

 

 

 

وی با تأکید بر لزوم تعطیلی مشاغل گروه ها 2 و 3 و 4 و لزوم نظارت در این زمینه تا شکستن زنجیره انتقال ویروس؛ با ابراز تأسف گفت: بعضی از افراد همچنان رعایت نمی کنند و بعضاً تست های کارمندان و افرادی که در شرکت ها کار می کنند مثبت شده لذا رعایت پروتکل ها مهم است و موظف به محدودیت حضور کارمندان هستیم که متاسفانه در برخی موارد نادیده گرفته شده و این باعث می شود آن شرکت کامل تعطیل شود.

 

 

 

دکتر صافی زاده در خصوص واکسیناسیون هم با بیان اینکه اولویت توزیع واکسن های وارده به استان با کادر درمان، جانبازان، افراد سالمند در سرای سالمندان بوده، از افزایش سهمیه واکسن و تلاش برای واکسینه کردن کامل اعضای نظام پزشکی خبر داد و علاوه بر آن پاکبانان را نیز در اولویت دانست و پیش بینی این است همه شهروندان تا پایان سال واکسن دریافت کنند، به شرطی که واکسن تولید شده جوابگو باشد.

 

 

 

وی با بیان اینکه بر اساس اخبار منتشر شده، حجم عمده ای از واکسن خریداری شده و از طرفی واکسن ایرانی هم در مراحل خوبی از پیشرفت قرار دارد که ان شاءالله ظرف دو ماه آینده به جای خوبی برسد؛ ضمن تشکر از همراهی مردم تأکید کرد: در رعایت پروتکل های بهداشتی صرفاً حفاظت شخصی مطرح نیست بلکه مسئولیت اجتماعی هم داریم.

پایان پیام/80

نظر شما