شناسهٔ خبر: 46712743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از اصلاح هندسی تا تصادفات خونین در بزرگراه‌های پایتخت

تهران- ایرنا- عوامل پلیس راهور تهران بزرگ از اصلاح هندسی در بزرگراه امام علی (ع)، مرگ عابر پیاده و مجروحیت چند شهروند در تصادفات بزرگراهی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: با پیگیری‌های این اداره و به منظور ضرورت در اجرای هرچه سریع‌تر برنامه‌ها، اصلاح هندسی و ایجاد پهلوگاه اضطراری در محدوده بزرگراه امام علی (ع) رمپ خروجی مبارک آباد انجام گرفت.

سرهنگ مصطفی زینی‌وند افزود: با توجه به بازدیدها و بررسی‌های میدانی به عمل آمده، یکی از نقاط پر تصادف در بزرگراه امام علی (ع) به جنوب، رمپ خروجی مبارک‌آباد به علت عدم تفکیک مناسب مسیر موجب بروز تصادفات پهلو به پهلو شده بود.

وی تصریح کرد: بنابراین موضوع رفع نقص این محل در کمیته ایمنی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح شد و طرح هندسی آن برای اجرا تهیه و به شهرداری منطقه ۴ ابلاغ شد.

زینی‌وند بیان داشت: با همکاری خوب معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۴ شهرداری، این محل اصلاح هندسی شد و یک پهلوگاه اضطراری نیز برای استفاده خودروها در مواقع ضروری احداث شد.

مرگ عابر پیاده و راننده متواری

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: به گفته شاهدان عینی حاضر در صحنه تصادف در مسیر شمال به جنوب بزرگراه آیت الله سعیدی بعد از تقاطع زرند، یک دستگاه سواری متواری به شدت با عابر پیاده‌ای که در حال عبور از عرض بزرگراه بوده برخورد می‌کند.

سرهنگ احسان مومنی افزود: پس از این حادثه متاُسفانه عابر پیاده بر اثر شدت ضربه وارده در محل حادثه فوت شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از این حادثه عوامل منطقه ۱۸ پلیس راهور فاتب در محل حضور یافتند و ضمن ایمن‌سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه اقدام کردند.

مومنی با اشاره به این‌که علیرغم توصیه‌های مکرر و متعدد پلیس راهور فاتب در خصوص عدم تردد عابرین از عرض بزرگراه باز هم شاهد این کار از سوی عابرین پیاده و در نهایت بروز حوادث ناگوار هستیم، توصیه کرد: عابران پیاده در هنگام عبور از عرض معابر حتماً از گذرگاه‌های عابر پیاده و یا از پل‌های هوایی عابر پیاده استفاده کنند تا شاهد وقوع چنین حوادث تلخی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

وی یادآور شد: در این خصوص کروکی تنظیم و اقدامات قضایی در خصوص شناسایی راننده و خودروی متواری با توجه به اظهارات شاهدان و اقدامات پلیسی صورت گرفته و تحویل مراجع قضایی شده است.

تصادف شدید تاکسی با موتور سیکلت در نواب

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه یک تصادف بار ترافیکی صبحگاهی را در بزرگراه نواب تشدید کرد، گفت: حوالی ساعت ۷ امروز در مسیر جنوب به شمال نواب قبل از پل کمیل یک دستگاه تاکسی به علت عدم توجه به جلو و تغیر مسیر ناگهانی با یک دستگاه موتورسیکلت به شدت برخورد کرد.

مومنی اعلام کرد: پس از این برخورد موتور و راکب موتور سیکلت به شدت با زمین برخورد کرده و دست راکب موتورسیکلت به شدت مصدوم می‌شود.

وی افزود: برخورد و تصادف این دو وسیله از یکسو و درگیری و جر و بحث این دو راننده از سوی دیگر باعث جلب توجه دیگر رانندگان و توقف و مکث آن‌ها برای دیدن این درگیری باعث کندی حرکت و ترافیک در ابتدای صبح امروز در محدوده بزرگراه نواب شد.

مومنی خاطرنشان کرد: عوامل کارشناس پلیس راهور فاتب بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و به بررسی صحنه تصادف پرداختند و اقدامات ترافیکی خود را انجام دادند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با حضور به موقع تیم اورژانس این راکب موتور سیکلت به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شد.

وی به رانندگان توصیه کرد: حتماً در حین حرکت تمام حواس خود را به جلو معطوف دارند و از انجام اقداماتی که باعث حواس پرتی و برهم خوردن حواس راننده شود جداً خودداری کنند.

توقیف خودرو ۲۰۶ در پی حرکات مخاطره‌آمیز

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: در رصد شبانه‌روزی معابر و بزرگراه‌های پایتخت به منظور بررسی لحظه به لحظه ترافیک شهر تهران و با کمک رصد تصویری همکاران ما در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب، مشخص شد یک‌ دستگاه سواری ۲۰۶ در بزرگراه یاسینی بعد از خجیر مشغول لایی‌کشی و انجام حرکات مخاطره‌آمیز است.

سرهنگ علی همه‌خانی افزود: اقدامات مخاطره‌آمیز این راننده تمامی نداشت و پس از مشاهده همکاران در این مسیر راننده به صورت خلاف جهت بزرگراه را تا بیمارستان لواسانی طی کرد که حادثه‌ای رخ نداد.

وی گفت: با توجه به خلوتی معابر و لایی‌کشی، سرعت بالا و حرکات مارپیچ این خودرو ۲۰۶ و احتمال بروز خطر برای خود راننده و دیگر رانندگان با هماهنگی به عمل آمده با رئیس منطقه ۱۳ پلیس راهور فاتب این سواری با انجام اقدامات ترافیکی در همان محدوده متوقف، توقیف و برابر قانون به پارکینگ منتقل شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پلیس به محض رویت خودروهایی که با لایی‌کشی و انجام حرکات مخاطره آمیز نظم و ترافیک پایتخت را برهم می‌زنند و هیچ‌گونه مدارک و بیمه‌ای نیز همراه ندارند، برخورد کرده و اینگونه خودروهای هنجارشکن را طبق قانون به پارکینگ‌ منتقل می‌کند.

وی از همشهریان خواست تا با مشاهده این نوع حرکات و اقدامات از سوی رانندگان که باعث سلب آسایش عمومی می‌شوند حتما با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

تصادف شدید سواری مزدا با گاردریل‌های بزرگراه امام علی (ع)

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ توضیح داد: گزارش اولیه به ۱۱۰ حکایت از این داشت سواری مزدا به علت سرعت زیاد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به میان گاردریل‌های کناری این بزرگراه رفته و پس از عبور از آن‌ها به داخل جوی آب این اتوبان افتاده و متوقف می‌شود.

مومنی افزود: با حضور تیم کارشناسی منطقه ۲۵ پلیس راهور در محل حادثه ضمن کنترل بار ترافیکی محل و ایمن‌سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار این سواری با کمک جرثقیل از موقعیت خارج شد و خودروهایی که مدتی بود پشت این تصادف از حرکت بازایستاده بودند به مسیر خود ادامه دادند و عوامل کارشناس نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه اقدام کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: به واسطه بروز این تصادف بار ترافیکی مقطعی در محدوده ایجاد شده بود و این سواری به دلیل غیرقابل حرکت بودن با استفاده جرثقیل راهور از محل خارج و به کنار راه منتقل شد.

وی گفت: راننده و سرنشین این سواری به علت شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند.

مومنی تاکید کرد: اگر سرعت این سواری کم بود و با سرعت مطمئنه حرکت می‌کرد، مطمئناً راننده آن می‌توانست وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و به موقع عکس‌العمل نشان داده و مانع برخورد با گاردریل‌ها شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: به همین خاطر به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود در حین حرکت در معابر با سرعتی حرکت کنند که بتوانند به موقع وسیله نقلیه خود را متوقف کنند.

رها شدن کامل بار نیسان در بزرگراه یاسینی

معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنس بر خالی شدن بار هندوانه از یک دستگاه وانت نیسان در محور مسیر جنوب به شمال یاسینی زیر پل لواسانی، بلافاصله تیم گشت تصادفات منطقه ۲۵ پلیس راهور فاتب به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه حاضر شدند.

سرهنگ سعید اکبری افزود: با حضور کارشناسان منطقه در محل، در بررسی‌های اولیه مشخص شد بار این وانت نیسان به علت عدم مهار صحیح بار از پشت آن خالی شده و تمام این هندوانه‌ها بخش گسترده‌ای از سطح این بزرگراه را لغزنده کرده‌اند.

به گفته وی، بار وانت نیسان به علت عدم مهار صحیح آن و تکان‌های زیاد، ناگهان رها شده و در سطح سواره رو پخش شد که باعث لغزنده شدن سطح راه شده و در این محدوده باعث بروز بار ترافیکی می‌شود.

اکبری با اعلام اینکه این رخداد، منجر به خسارتی نشد بیان داشت: با حضور به موقع جرثقیل سنگین نیسان از محل خارج شد و بار خالی شده آن نیز در کوتاه‌ترین زمان توسط عوامل شهرداری جمع آوری و پاکسازی شد.

وی تاکید کرد: رانندگان وسایل نقلیه که بار حمل می‌کنند به صورت صحیح و استاندارد بارهای خود را مهار کنند؛ رانندگان حرفه‌ای می‌دانند بارهایی که حمل می‌کنند چنانچه به خوبی بسته نشود باعث بروز خطرات جبران ناپذیری خواهد شد و علاوه بر بروز ترافیک در محل باعث بروز حوادث ناگوار برای دیگران خواهد شد. پس قبل از حرکت راننده بایستی از محکم بودن سیم‌ها و بندهای مهار به خوبی مطلع باشد و سپس اقدام به حرکت کند.

نظر شما