شناسهٔ خبر: 46712734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر؟

صاحب‌خبر -


فرار عامل خرابکاری نطنز به خارج از کشور قبل از حادثه

   خبر اول اینکه، بر اساس گزارشی که دیروز در اخبار ۱۴ شبکه یک سیما منتشر شد، وزارت اطلاعات عامل اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز را شناسایی کرد. به گزارش عصر ایران، رضا کریمی عامل اصلی این اقدام خرابکارانه قبل از حادثه به خارج از کشور گریخته است. البته اقدامات لازم برای بازگشت این عامل خرابکاری از مسیر‌های قانونی در دست اجراست. بر اساس تصویری که در گزارش نشان داده شده، کریمی ۴۳ ساله است. یکشنبه هفته گذشته (22 فروردین) در بخشی از شبکه برق تأسیسات غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز حادثه‌ای رخ داده بود که طبق اعلام صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی این اقدام خرابکاری بوده و سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است.

تیک تاک ساعت برای بایدن

  خبر دیگر اینکه، یک روزنامه امریکایی در گزارشی درباره مذاکرات بر سر بازگشت واشنگتن به برجام با هشدار نسبت به شکست دیپلماسی تأکید کرد: امریکا باید هرچه سریع‌تر درخصوص برداشتن تحریم‌ها و ارائه یک نقشه راه معتبر برای احیای توافق هسته‌ای با ایران تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین نوشت: این روند دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و اجازه به جو بایدن برای تمرکز بر رقابت با چین بسیار حائز اهمیت است، اما تا زمانی که دولت بایدن سرعت عمل نداشته باشد، متزلزل خواهد شد. مذاکره‌کنندگان امریکایی باید تحریم‌هایی را که ایالات متحده آمادگی دارد در ازای پایبندی کامل ایران حذف کند، فهرست کنند. در این گزارش آمده: اگر هیچ پیشرفتی در وین حاصل نشود و تهران به این نتیجه برسد که ایالات متحده تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد، مسأله هسته‌ای می‌تواند چرخشی خطرناک داشته باشد و به طور بالقوه واشنگتن را به جنگ دیگری در خاورمیانه بکشاند. اکنون دولت بایدن باید با لغو تحریم‌های دوران ترامپ و ارائه یک نقشه راه معتبر برای احیای توافق هسته‌ای که ایالات متحده و ایران می‌توانند بر سر آن توافق کنند، قاطعانه عمل کند.

هشدار دولت امریکا به اسرائیل

  شنیدیم که،رسانه‌های اسرائیلی جمعه شب گزارش دادند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری امریکا به اسرائیل هشدار داده است تا از «وراجی خجالت‌آور» درباره ایران دست بردارد. به گزارش ایرنا، کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که دولت بایدن به اسرائیل اعلام کرده است که از «وراجی» درباره خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران دست بردارد. بر اساس گزارش کانال ۱۲، پیام امریکا در این باره «قاطع» بوده است. این رسانه از یک واژه عبری استفاده کرد که معنی «تهاجمی» نیز دارد. این پیام از طریق «چندین کانال» منتقل شده است. کانال ۱۲ به نقل از مقام‌های امریکایی در قدس که نامی از آنها نبرد، گزارش داد که اقدام مقام‌های اسرائیلی درباره «نشت» اطلاعات مربوط به عملیات‌ خرابکارانه درباره برنامه هسته‌ای ایران باعث تضعیف تلاش‌های امریکا برای بازگشت به میز مذاکره می‌شود. نیویورک تایمز چند روز پیش به نقل از «مقام‌های اطلاعاتی غربی» از خرابکاری رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای نطنز پرده برداشت.

 بازداشت مداح معروف در دورود

  دست آخر اینکه، فرماندار دورود از بازداشت مداح معروف در این شهر خبر داد. به گزارش ایلنا، خدانظر دریکوند گفت: مداح متخلف اندیمشکی با دستور دادستان در شهرستان دورود بازداشت شد. این مداح به‌نام «م. ح» به‌دلیل حضور در مراسم ترحیم و رعایت نکردن مصوبات ستاد مدیریت کرونا با همکاری نیروی انتظامی شهرستان دورود بازداشت شد. فرماندار دورود افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم، این مداح به‌دلیل تهدید بهداشت و سلامت عمومی و رعایت نکردن مصوبات ستاد کرونا، با وجود تذکر از قبل، با هماهنگی دادستانی و قرار قانونی به بازداشتگاه معرفی شد.
 


برچسب‌ها:

نظر شما