شناسهٔ خبر: 46712382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آژانس تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در ایران را راستی آزمایی کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به شورای حکام اعلام کرد که این سازمان امروز (شنبه) تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در ایران را راستی آزمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، «رافائل گروسی» در این گزارش که فرازهایی از آن به رسانه‌های خارجی درز کرده اعلام کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز تولید هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد U-۲۳۵‌ توسط ایران را راستی آزمایی کرده است. ایران، به گزارش آژانس این کار را با « گازدهی هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا ۵ درصد U-۲۳۵‌ به طور همزمان به دو آبشار سانتریفیوژی IR-۴‌ و IR-۶ در سایت غنی سازی سوخت نطنز انجام داده است »

این گزارش می‌افزاید: بر اساس اعلام ایران، سطح خلوص  هگزافلوراید اورانیوم ۵۵.۳ درصد بوده است. آژانس از هگزافلوراید اورانیوم تولید شده نمونه برداری کرد تا به طور مستقل سطح خلوص اعلام شده از سوی ایران را راستی آزمایی کند.

دیروز (جمعه) رییس مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد؛ در ساعت ۴۰ دقیقه بامداد نیمه‌شب گذشته و در شب زیارتی سید الشهدا(ع)، دانشمندان جوان و خدا باور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یابند.

محمد باقر قالیباف افزود: این موفقیت را به مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ اراده ملت ایران معجزه‌ آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهد کرد.

تصمیم اخیر ایران در واکنش به اقدام خرابکارانه و تروریسم هسته‌ای رژیم صهیونیستی در نطنز صورت گرفت. در همین پیوند حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری در سخنانی بیان داشت: اگر صهیونیست‌ها علیه ملت ما توطئه کردند، پاسخ خواهیم داد؛ اولین گام هم همین بود.

بیشتر بخوانید:

  • واکنش مقام روس به غنی سازی ایران!+جزییات
  • ایران غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-4‌ را آغاز کرد

نظر شما