شناسهٔ خبر: 46712329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا جان ۵ شهروند دیگر استان سمنان را گرفت

سمنان- ایرنا- پنج نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان فوت کردند و با این تعداد، آمار فوتی کرونا از ابتدای شیوع ویروس تا امروز به ۹۶۶ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۳۸۲ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر جمعه تا ظهر شنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۳۲ هزار و ۷۸ نفر رسید. 

در حال حاضر ۳۸۴ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۳ هزار و ۹۱۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

بنابر این گزارش، با ترخیص ۵۰ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۸ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان‌های سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار در وضعیت رنگ بندی قرمز و شهرستانهای سرخه ، مهدیشهر و میامی در وضعیت نارنجی و شهرستان آرادان در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت های کرونایی نیز بر اساس رنگ بندی جدید اعمال خواهد شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جان باختن  ۳۱۹ نفر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد تا تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به  ۶۶ هزار و ۳۲۷  نفر برسد.

از دیروز تا امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۷۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر رسید. 

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

نظر شما