شناسهٔ خبر: 46712306 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

چراغ سبز پلیس به افزایش ساعات طرح ترافیک

تهران قرمز شد. آمار مرگ و میر افزایش یافت. جمعیت در مترو و اتوبوس همچنان موج می زند. عده ای خواستار لغو طرح ترافیک هستند و مدیران شهری تاکید دارند در این زمینه تصمیم گیر نیستند اما پلیس نظر دیگری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بعد از اتمام سفرهای نوروزی آمار مبتلایان به کرونا افزایش چشمگیری پیدا کرد و حتی سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران که مدتی روی آرامش به خود دیده بود ارایش بحرانی گرفت.

مدیران اعلام کردند فوتی ها در تهران 3 برابر شده است و وضعیت بحرانی است. محدودیت ها در تهران اجرایی شد ولی همچنان وضعیت مناسب نیست و حتی اعلام شد که تهران وضعیت قرمز را هم رد کرده است.

یکی از نقاط شیوع کرونا سیستم حمل ونقل عمومی است و روزانه جمعیت زیادی در مترو و اتوبوس تردد می کنند و بارها مسوولان در این باره هشدار داده و حتی فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت نمی شود به خصوص در ایستگاه های تقاطعی.

با توجه به موج چهارم کرونا و از دحام جمعیت در مترو برخی از مسوولان خواستار لغو طرح ترافیک شدند.

ما برای لغو طرح ترافیک تصمیم نمی گیریم

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به لغو طرح ترافیک بگیرد ما آن را اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: ما اجرا کننده تصمیات هستیم و در زمینه لغو ما تصمیم نمی گیریم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص موضوع حمل و نقل عمومی گفت: کمتر از یک سال است که بنده به این معاونت آمده ام تاکنون چندین ایستگاه مترو افتتاح شده و چند ایستگاه دیگر هم در نیمه اول امسال افتتاح می شود.

سال گذشته هم بارها موضوع لغو طرح ترافیک مطرح شد و البته چند ماهی هم طرح اجرایی نشد اما بعد از مدتی طرح با یک ساز و کار جدید اجرایی شد و ساعات آن کاهش پیدا کرد تا کارمندان بتوانند به راحتی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

عضو شورا: لغو طرح ترافیک تاثیری زیادی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا ندارد

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در خصوص لغو طرح ترافیک با توجه به موج چهارم کرونا به خبرنگار فارس گفت: تصمیمات در این زمینه با ما نیست و ما دستور العمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرایی می کنیم البته ما هم مخالفتی با لغو طرح نداریم.

وی ادامه داد: البته لغو طرح ترافیک تاثیری زیادی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا ندارد.

عضو شورای شهر تهران به افزایش سفر به محدوده مرکزی شهر با لغو طرح ترافیک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: باز هم می گویم ما تابع تصمیات ستاد کرونا هستیم اگر آنها تصمیم بگیرند اجرایی می کنیم.

با وجود اینکه مدیران شهری می گویند تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم و برخی کارشناسان و مدیران خواستار لغو طرح ترافیک شدند اما پلیس در این باره نظر دیگری دارد.

پلیس: طرح ترافیک باید اضافه شود، چرا باید لغو شود؟/افزایش ساعات طرح

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس تهران بزرگ در این باره به یکی از رسانه ها گفت: مدیریت ترافیک با پلیس است و شهرداری تنها در حوزه خدماتی کمک می‌کند و اصلاً نمی‌تواند خودش به تنهایی برای مدیریت ترافیک اقدام کند و اگر هم اقدامی در این زمینه انجام می‌شود حتماً با دستور پلیس است.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: پلیس هم به هیچ عنوان بحث ایجاد ترافیک تصنعی را در ادوار گذشته ندیده است مگر در زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و پلیس مجبور است که تردد را متوقف کند تا حادثه را جمع کند و بعد تردد را در آن محور برقرار کند.

سردار حمیدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست برای مدیریت کرونا طرح ترافیک لغو شود تا مردم به جای استفاده از حمل و نقل عمومی از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند، گفت: طرح ترافیک باید اضافه شود، چرا باید لغو شود؟ باید اتفاقاً به ساعتش اضافه شود که محدودیت بیشتر شود ما نباید محدودیت‌ها را برداریم.

وی ادامه داد: شما برای مهار کرونا باید به سمتی بروید که محدودیت‌ها اضافه شود تا افراد بی دلیل به خیابان‌ها نیایند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه گفت: برای مهار این بیماری باید تقاضای سفر از بین برود، مانند اینکه مراکز تجاری را تعطیل کرده‌اند، اگر ما هم بخواهیم تقاضای سفر را داشته باشیم و از این طرف هم رفت و آمد را توسعه دهیم مسلم است اتفاقی در حوزه مهار این بیماری رخ نمی‌دهد.

حناچی: آمادگی شهرداری برای اقدامات جدید در حمل و نقل عمومی و طرح ترافیک

البته پیروز حناچی شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر اظهارداشت:شهرداری تهران مانند همیشه آمادگی دارد در صورت تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا به منظور رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی طی روزهای خطیر پیش رو؛ به صورت اضطراری ترتیبات جدیدی در استفاده از مترو، اتوبوس و تردد در محدوده طرح ترافیک اعمال کند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر رسید

تهران قرمز شده است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت از 27 فروردین تا 28 فروردین، ۲۱هزار و ۳۱۲ بیمار جدید کووید-۱۹ شناسایی شدند که دو هزار و ۱۷۶ نفر از آنها بستری شدند. و متاسفانه ۳۱۹ تن نیز جان باختند.

بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

تا کنون ۳۷۶ هزار و ۶۸۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۲۱ هزار و ۸۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹۸ هزار و ۴۸۷ دُز رسید.

همچنین متاسفانه در این مدت، ۳۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

تا کنون یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۶۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۴ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۱۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

روند بستری در تهران افزایش یافته و هشدارهای مبنی بر پر شدن ظرفیت بیمارستان ها داده می شود و اینکه از هر دو نفر مراجعه کننده به مراکز با علائم بیماری کرونا، تست PCR یک نفر مثبت می شود.

گسترش بیماری به صورت همگن در تمامی مناطق تهران/نرخ مثبت شدن تست های سریع نیز ۲۵ درصد برآورد شد

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در این باره گفت: در پایتخت برای اولین بار تمام شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفتند و گسترش بیماری به صورت همگن در تمامی مناطق رخ داده است.

زالی با اشاره به اینکه این اواخر حجم مراجعین سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران، تاکنون بی سابقه بوده است، عنوان کرد: بر اساس گزارشات روزانه در تهران، از هر دو نفر مراجعه کننده به مراکز با علائم بیماری کرونا، تست PCR یک نفر مثبت می شود، همچنین نرخ مثبت شدن تست های سریع نیز ۲۵ درصد برآورد شده است؛ این نشان از پخش گسترده ویروس در استان دارد.

به گفته فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، اکنون شاخص اپیدمیولوژیک مولد پایه در تهران، ۱.۶ گزارش شده است که از سرعت بالای سرایت و شیوع بیماری حکایت دارد. این شاخص در اسفندماه در تهران ۰.۷ تا ۰.۸ متغیر بود.
وی ادامه داد: از ابتدای فروردین ماه ۵۳ درصد مجموع بستری و ۷۵ درصد مجموع مرگ و میر در افراد ۶۰ سال به بالا رخ داده که البته این آمار در نوجوانان و کودکان زیر ۱۰ سال با کاهش روبرو بوده و از ۱۰,۲ درصد در اسفندماه، به ۴ درصد در فروردین ماه رسیده است.

زالی از همکاری تمام نهادها برای افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی خبر داد و گفت: مهمترین مسئله، علاوه بر تخت، موضوع تامین اکسیژن است که از حیاتی ترین مولفه های درمان بیماران کرونایی محسوب می شود و باید برای روزهای آتی نیز تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.
زالی بر لزوم افزایش نظارت ها بر اعمال محدودیت ها تاکید کرد و گفت: بالغ بر ۱۹۰ هزار کارمند استانی در دستگاه های ملی در تهران مشغول به کار هستند و برخی ادارات از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص محدودیت ها تمکین نکرده اند.

بر اساس این گزارش، موضوع لغو طرح ترافیک با توجه به خیز چهارم کرونا دوباره مطرح شده است و هنوز مدیران در این باره تصمیم نگرفته اند و هر نهادی در این باره نظری دارد حال باید دید ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه چه می کند؟

نظر شما