شناسهٔ خبر: 46712225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین سپاه ثارالله کرمان اعلام کرد

ارائه بیش از 271 هزار خدمت حمایتی بهداشتی در طرح شهید سلیمانی در استان کرمان

فاطمه افضلی

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در گام چهارم مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) در استان کرمان 271 هزار و 423 مورد خدمات حمایتی بهداشتی و توزیع بیش از 93 هزار بسته معیشتی ویژه افراد آسیب دیده از کرونا صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار"محمدعلی نظری" شامگاه 28 فروردین ماه با اشاره به گام پنجم مقابله با کروناویروس و طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: گام پنجم مقابله با کرونا از ابتدای فروردین ماه جاری آغاز شد و ادامه طرح شهید سلیمانی است که از ابتدای آذر سال قبل به اجرا در آمده است.

وی افزود: از اسفند سال 98 چند گام در راستای مقابله با کرونا به صورت پدافندی برداشته شده بود و از ابتدای آذرماه 99 طبق تفاهمنامه سازمان بسیج و وزارت بهداشت قرار شد به صورت آفندی عمل کنیم و قطع زنجیره کرونا را از محلات و منازل تا نقاط پرتجمع دنبال کنیم.

نظری تصریح کرد: در این راستا تیم هایی تشکیل شد که وظیفه سرکشی به خانواده ها و شناسائی، درمان و رهگیری افراد بیمار را انجام داد که کار خوبی بود و با همکاری تمام اقشار بسیج و نهادهای مختلف دنبال شد.

وی بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی قرار بود طی مدت سه ماه آمار موارد بستری و فوت ناشی از کرونا را 80 تا 90 درصد کاهش بدهیم که با محدودیت های اعمال شده و با همکاری مردم خوشخبتانه طی 45 روز به اهداف تعیین شده رسیدیم.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کارهای مختلفی در این طرح انجام و از تردد بیش از حد مردم در سطح شهر و مراکز درمانی جلوگیری شد و موارد کمی در قرنطینه و نقاهتگاه های محلی برای جلوگیری از تماس نزدیک با دیگران، صورت گرفت.

وی با اشاره به کاهش موارد فوتی با اجرای گام چهارم و طرح شهید سلیمانی افزود: هدف ما از طرح شهید سلیمانی ایجاد هماهنگی در ارائه خدمات بود که با هماهنگی و وحدت فرماندهی و رعایت زمان بندی در ارائه خدمات دنبال شد.

نظری با اشاره به اینکه هدف دیگر طرح، توالی مناسب اقدامات تشخیصی و درمانی بود، تصریح کرد: توسط تیم های مراقبتی در منازل، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت کارها انجام و موجب کاهش مراجعات به بیمارستان ها شد.

وی بیان کرد: در گام چهارم مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) در استان کرمان 271 هزار و 423 مورد خدمات حمایتی بهداشتی، توزیع بیش از 93 هزار بسته معیشتی ویژه افراد آسیب دیده از کرونا، ارجاع به قرنطینه خانگی 5800 نفر و جلوگیری از تردد آنها انجام شد.

جانشین سپاه ارالله استان کرمان گفت: افراد ارجاع شده به بیمارستان بیش از 270 نفر بوده و بیش از 54 هزار نفر دارای بیماری زمینه ای در استان شناسائی شد.

وی افزود: بیش از 614 پایگاه فعال سلامت داشتیم و در مدت سه ماهه طرح شهید سلیمانی در سال 99 تعداد 61 هزار و 25 تست انجام، شناسائی بهتر افراد و آغاز درمان سرپایی و جلوگیری از تردد به بیمارستان ها عملیاتی شد.

نظری با اشاره به اینکه بیش از 400 نفر از پزشکان به صورت داوطلب و موظفی در طرح شهید سلیمانی همکاری کردند، گفت: 120 تیم مراقبتی و 890 تیم حمایتی با همکاری همه دستگاه ها، هیئت های مذهبی، سمن ها و ... در این طرح خدمت کردند.

وی با اشاره به اینکه در گام پنجم بیماریابی فعال، درمان سرپایی، رهگیری و ... دنبال می شود، تصریح کرد: 60 تا 70 درصد موفقیت طرح منوط به همکاری مردم، اصناف و دستگاه ها است و از همه مردم درخواست داریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل ها گفت: در دوره قبل هر زمان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین مردم و اصناف بالا بود، آمار ابتلاء به کرونا، بستری و فوتی ها پایین تر بود.

انتهای پیام

نظر شما