شناسهٔ خبر: 46712224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت شادگان:

مراسم عروسی و عزا عامل اصلی شیوع کرونا در شادگان است

شادگان- رئیس مرکز بهداشت شادگان گفت: مراسم عروسی و عزا از عوامل اصلی شیوع کرونا در این شهرستان است و نقش صاحبان مراسم عزا و عروسی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

نکیسا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افرادی دانسته یا ندانسته در شهر و روستاهای شهرستان شادگان اقدام به برگزاری مراسم‌های ترحیم و به ویژه عروسی می‌کنند که با تجمع افراد شاهد شیوع روز به روز کرونا و افزایش مبتلایان در این شهرستان هستیم.

وی، شرکت نکردن در مراسم عزا و عروسی را مهم‌ترین توصیه بهداشتی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و افزود: نقش صاحبان عزا و عروسی در این مراسم‌ها بسیار مهم است که اعلام کنند به دلیل بیماری کرونا هیچ‌گونه مراسمی برگزار نمی‌شود.

خسروی ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی نیز با توجه به اینکه فعالیت تالارهای عروسی ممنوع است ولی مردم این مراسم را در منزل و فضاهای کوچک‌تر برگزار می‌کنند که با توجه رعایت نشدن فاصله در منزل امکان ابتلاء به کرونا بیشتر است.

رئیس مرکز بهداشت شادگان تأکید کرد: برگزاری مجالس عزا و عروسی به عنوان کانون‌های اصلی خطر، مهم‌ترین عامل در شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان محسوب می‌شوند.

خسروی گفت: در حال حاضر مراسماتی نیز در حال برگزاری است که پیش‌تر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار و تذکر داده بودیم.

نظر شما