شناسهٔ خبر: 46711971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

توسط جانشین سپاه ثارالله استان کرمان مطرح شد:

گزارش دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا/ ۲۷ نقاهتگاه توسط سپاه ثارالله برای گام پنجم آماده شد

سرهنگ نظری با ارائه گزارشی اجمالی از دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در چهار گام قبلی، از آمادگی همه جانبه سپاه و بسیج برای اجرای گام پنجم تا افول کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ محمدعلی نظری، شنبه شب(28 فروردین) در گفتگوی ویژه خبری با موضوع گام پنجم طرح شهید سلیمانی(مقابله با کرونا)  با اشاره به اینکه این طرح در ادامه چهارگام قبلی، از 15 فروردین ماه جاری ابلاغ شد؛ مروری کوتاه بر چهار گام قبلی کرد.

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه از اسفند ماه سال 98 و با شیوع کرونا، اقداماتی برای کنترل اپیدمی آغاز شد که بیشتر پدافندی بود، افزود: این اقدامات بر اساس جهش و فراگیری ویروس و از طریق ضدعفونی معابر، مراجعه افراد به سامانه{سنجش سلامت}، حمایت های پراکنده و اقدامات مراقبتی که هماهنگ نبود و...انجام شد.

 

 

وی ادامه داد: اما از اول آذر ماه سال گذشته، طبق توافق سازمان بسیج و وزارت بهداشت قرار به اقدام آفندی در قالب طرح شهید سلیمانی شد تا به قطع زنجیره کرونا از محلات و تجمعات و ...بیانجامد و برای همین سراغ تشکیل تیم های مراقبتی خانه محور و محله محور رفتیم.

 

 

سرهنگ نظری با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با هفت راهبرد تعریف شد که در نهایت منجر به درمان سرپایی و یا انتقال بیمار توسط همین تیم ها به بیمارستان می شد؛ افزود: تیم های مراقبتی با مسئولیت علوم پزشکی و مشارکت خانه های سلامت و هلال احمر و... حتی هیئت های مذهبی تشکیل شد و در مراکز جامع سلامت از اقشار بسیجی استفاده و برای غربالگری افراد سالمند و پرخطر، مادران باردار و... ورود کردیم.

 

 

وی تصریح کرد: در این آفندی که به بیماری کووید 19 زدیم و در مدت تعیین شده طرح که قرار بود سه ماهه میزان ابتلا و بستری را تا 90 درصد و فوتی ها را تا بیش از 80 درصد کاهش دهیم اما ظرف مدت 45 روز با همکاری مردم به این اهداف رسیدیم.

 

 

سرهنگ نظری گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی حتی اگر داخل خانه ها نیاز به تعمیر لوازم خانگی و یا پرداخت قبوض بود کمک کردیم تا از تردد مردم جلوگیری کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه پس از این همه اما مسافرت ها و خرید شب عید منجر به گسترش ویروس و اجرای گام پنجم شد؛ اظهار کرد: از اهداف و دستاوردهای گام چهارم و در واقع بیشترین چیزی که ما را خوشحال کرد، کاهش تعداد فوتی ها بود و از همه مهمتر کادر درمان یک تنفس و ریکاوری کوتاه مدت داشتند.

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد هماهنگی در ارائه خدمات بود که به واقع انجام شد و اقدامات تشخیصی و درمانی و.. باعث شد در بیمارستان ها مراجعه کمتری داشته باشیم.

 

 

وی در همین رابطه 271 هزار و 423 مورد خدمات حمایتی بهداشتی، توزیع بیش از 93 هزار بسته معیشتی خاص آسیب دیدگان از کرونا، ارجاع 58 هزار نفر به قرنطینه خانگی و انجام تست از افراد در تماس نزدیک و جلوگیری از تردد آنها، شناسایی بیش از 54 هزار نفر، پوشش دادن 126 هزار نفر که از منزل خارج نشوند را از دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در گام های انجام شده عنوان کرد.

 

 

سرهنگ نظری از دیگر دستاوردهای این طرح را انتخاب بیش از 82 هزار نفر به عنوان سفیر سلامت برای کمک به تیم های حمایتی و نظارتی که امورات خانواده را انجام دهد، فعال کردن بیش از 614 پایگاه سلامت، انجام بیش از 61 هزار تست، تشکیل  120 تیم مراقبتی، هزار و 100 مورد رصد و 890 تیم حمایتی با همکاری دستگاه های مختلف عنوان کرد.

 

 

وی با بیان اینکه در گام پنجم 6 راهبرد داریم که در واقع  دو راهبرد را ادغام کردیم؛ افزود: 60 تا 70 درصد مربوط به رعایت مردم و اصناف و دستگاه ها است و اگر کارمندان و مدیران و اصناف رعایت کنند و در سامانه های 3747 و 4030 خوداظهاری را درست انجام دهند و در بیماریابی و رهگیری حداکثری، شناسایی انجام و از تردد جلوگیری شود به اهداف طرح می رسیم.

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اعلام همکاری در واکسیناسیون؛ افزود: باتوجه به فراگیری زیاد کرونا، امروز مجدد  موضوع نقاهتگاه های سپاه و بسیج مطرح و 27  نقاهتگاه آماده شده تا در اختیار مراکز بهداشت قرار بگیرد.

 

 

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وقوع سیل اخیر در پشوئیه شهداد اعلام کرد: امروز صبح جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار و اکثر نهادهای حمایتی و خدماتی حضور داشتند که قرار شد علاوه بر لایروبی منازل، کمک رسانی معیشتی و... وام 30 میلیونی هم به خانواده ها اعطا شود.

پایان پیام/80

نظر شما