شناسهٔ خبر: 46711578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پلمب واحدهای صنفی متخلف کرونایی؛ شیب شیوع ویروس کرونا در استان سمنان صعودی است

گروه استان‌ها ـ استاندار سمنان با اشاره به شیب صعودی ویروس کرونا در این استان گفت: باید واحدهای صنفی متخلف و ناقض رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا پلمب شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: شیب شیوع ویروس کرونا در استان سمنان در این هفته صعودی است و این روند در هفته‌های آینده افزایش می‌یابد.

وی ابراز نگرانی از وضعیت کشور و استان سمنان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: تمام واحدهای صنفی و سوپرمارکت‌ها باید بر اساس رنگ‌بندی‌های شیوع کرونا در استان سمنان فعالیت کنند و اگر تخلف و نقضی در دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا از سوی این صنوف مشاهده شد، پلمب شوند.

استاندار سمنان بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد و گفت: امیدواریم با رعایت این دستورالعمل‌ها به پیک گذشته شیوع کرونا نرسیم؛ چراکه رعایت این دستورالعمل‌ها تنها راه مقابله با گسترش شیوع این ویروس است.

آشناگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را وظیفه‌ای همگانی دانست و خطاب به دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد که در بحث رعایت دستورالعمل‌ها با جدیت پای‌کار باشند.

وی بیان کرد: در شهرستان‌هایی که به‌لحاظ رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت قرمز قرار دارند باید در ادارات تا 50 درصد کارکنان به دورکاری بروند؛ بنابراین اگر این دورکاری‌ها و مصوبات در اداره‌ای رعایت نشود، مدیر آن مجموعه مسئول شیوع این ویروس در آن اداره محسوب می‌شود.

استاندار سمنان بر ثبت تخلفات واحدهای صنفی متخلفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تأکید کرد و گفت: با این واحدها باید در چارچوب قانون برخورد شود.

آشناگر کنترل تردد درون و برون‌شهری و ترددهای شبانه را امری مهم دانست و گفت: نیروی انتظامی باید این مورد را با جدیت رصد کنند.

وضعیت شیوع کرونا در استان سمنان نگران‌کننده است

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان نیز در این جلسه با ابراز اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان سمنان نگران‌کننده است اظهار داشت: باید نظارت‌ها در ورودی شهرها برای کنترل ترافیک افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده روند شیوع کرونا در استان سمنان افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از توسعه تجهیزات در بیمارستان‌های استان سمنان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مورد توجه تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

دانایی از مردم خواست با توجه به قرار داشتن در ماه رمضان و سنت دیرینه افطاری دادن در شرایط کنونی مردم از مهمانی دادن و رفتن پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: پلیس راهور در بحث ترددهای درون‌شهری شبانه باید نظارت‌ها را تشدید کند.

کرونا به‌صورت خانوادگی در حال شیوع است

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی شاهرود سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها و دورهمی‌های خانوادگی را در گسترش شیوع کرونا در استان سمنان مؤثر دانست و گفت: کرونا به‌صورت خانوادگی در حال شیوع است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی باید به‌گونه‌ای باشد که شیب شیوع کرونا کاهش یابد.

وی گفت: احتمال افزایش بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان در هفته پیشِ‌رو وجود دارد؛ بنابراین باید تلاش کنیم روند شیوع کرونا در استان سمنان ابتدا تثبیت شود و بعد برای نزولی شدن این روند اقدام شود.

انتهای پیام/363/ز+

نظر شما