شناسهٔ خبر: 46711402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری:

برنامه انتخاباتی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تبیین شد/دانشگاه‌ها باید به همه جریان‌ها تریبون بدهند

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری با بیان این که برنامه انتخاباتی این نهاد در دانشگاه‌ها تبیین شده است، گفت: «در این برنامه‌ها به تمامی جریانات انقلابی تربیون اختصاص می‌یابد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدابهشتی به نقل از مفدای ستاد- حجت‌الاسلام علی تقوی ضمن بیان این مطلب به سیاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و به ایسنا گفت: «ما باید در این زمینه چند کار مهم انجام بدهیم. اول این که تلاش کنیم مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد و تمامی احزاب، جریانات و سلایق کمک کنند تا هم اندیشی و گفتمان خوبی اتفاق بیفتد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «نکته دیگر این است که باید سعی کنیم در فضای رقابت انتخاباتی امیدوارانه صحبت شود. چرا که گاهی ممکن است در رقابت ها مسایلی مطرح شوند که موجب افسردگی و نبود نشاط و شادی در جامعه شوند. لذا باید سعی شود گفتمان‌ها طوری برگزار شوند که به افزایش امید در بین مردم کمک کنند. بدین منظور تلاش کنیم دانشگاهیان، تشکل‌ها و کانون‌ها و هیات‌ها هر کدام در حیطه کاری خود در موضوع انتخابات ورود داشته باشند و این هم اندیشی، گفتمان و تضارت آرا شکل بگیرد و در این گفتمان ها محورهای مد نظر رهبری تحقق یابد.»

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: «باید تلاش کنیم تا کاندیدای اصلح انتخاب شود. این حقی ست که مردم بر گردن ما دارند تا با تبیین شاخص‌های صحیح به انتخاب اصلح مردم کمک کنیم.»

تقوی در ادامه با اشاره به وضعیت خاص جهان و به تبع آن وضعیت خاص کشور در زمینه شیوع کرونا ویروس تأکید کرد: «در وضعیت شیوع کرونا برنامه های انتخاباتی نهاد رهبری به صورت مجازی برگزار می شوند. اگرچه قبل از کرونا فعالیت‌های ما حضوری بود اما در بحث کرونا تلاش کردیم اکثر برنامه ها مجازی برگزار شوند.»

وی ادامه داد: «رویکردهای نهاد رهبری در حوزه انتخابات، برای دانشگاه‌ها تبیین شده و ما با تمامی دفترهای نهاد در دانشگاه‌های کشور جلسه مجازی برگزار کرده‌ایم و ریاست نهاد دیدگاه‌ها، مباحث و دیدگاه های خود را در این زمینه اعلام کرده و اطلاعات و آگاهی بخشی‌های لازم صورت گرفته است.»

تقوی با بیان این که دانشگاه ها باید به همه جریان‌ها تریبون اختصاص بدهند، گفت: «فضای دموکراتیک در جامعه ما حاکم و مد نظر رهبری این است که تمامی گفتمان‌هایی که در داخل جریان‌های انقلاب هستند، تریبون داشته باشند که البته ممکن است جریان معاندی هم در این بین باشد. اما مرزی که رهبری مشخص کردند این است که فرمودند من نام های اصولگرا یا اصلاح طلب را نمی‌پسندم؛ اما بحث انقلابی و غیر انقلابی را می‌پسندم. بنابراین اگر جریانی خارج از جریان انقلاب باشد ما از آن ها حمایت خواهیم کرد.»

انتهای خبر

نظر شما