شناسهٔ خبر: 46711361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر دارالقرآن سپاه استان البرز:

فرمایشات مقام معظم رهبری نقشه راهبردی فعالیت های قرآنی است

کرج - ایرنا - مدیر دارالقرآن و عترت سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰ نقشه راهبردی فعالیت های قرآنی در تمام ابعاد و شئونات زندگی است .

صاحب‌خبر -

علی گلدوست شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: منویات مقام معظم رهبری در آغازین روز ماه مبارک رمضان فصل الخطاب ماموریت های قرآنی بسیج استان البرز در سال جاری خواهد بود.

وی اظهار داشت: قرآنیان کشور بار دیگر در روز اول ماه میهمانی خدا با رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز تجدید بیعت نموده و رهنمودهای ایشان در راستای اعتلابخشی به فرهنگ قرآنی لازم دانستند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در روز اول ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ با اشاره به کلید واژه ی بسیار مهم و ضروری با عنوان «هدایت قرآنی» در ماه بهار قرآن بهره مندی حداکثری از این موضوع را لازمه رسیدن به سعادت و برخورداری از آرامش درونی و اجتماعی بر شمردند.

گلدوست افزود: ایشان هدایت قرآنی را در همه ی زمینه ها،ابعاد و شئونات زندگی لازمه افزایش کمال معنوی، اداره جوامع انسانی، برطرف شدن چالش های سیاسی و اجتماعی، اقامه عدل، دفع خطر دشمنان و در موضوعات و مسایل اخلاقی تربیت خانواده و فرزند، آرامش روحی و روانی انسان ها و سایر جنبه های زندگی از رئوس مختلف هدایت قرآنی دانستند.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری لازمه بهره مندی از هدایت قرآنی را تقوا و خشیت الهی دانستند و توصیه همگان را به خواندن قرآن همراه با تدبر در آیات الهی در ماه ضیافت عنوان کردند و این امر را سبب جلابخشی به قلوب و بانشاط کردن آن دانستند.
مسوول دارالقرآن سپاه البرز در ادامه از روند فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان موضوعاتی را مطرح کرد و افزود: یکی از مهم ترین ویژه برنامه های قرآنی  با مشارکت سپاه استان البرز و سایر دستگاه های مختلف استانی و کشوری جشنواره بزرگ قرآنی بهترین پناه می باشد که تاکنون با قوت و مشارکت بسیار گسترده ای از هموطنان عزیزمان در ۱۸ عنوان مسابقات قرآنی در بستر فضای مجازی ادامه یافته است.

جشنواره قرآنی بهترین پناه، از نخستین روز عید نوروز آغاز شده و قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان در سه گروه سنی کودکان و نونهالان، نوجوانان و جوانان ادامه یابد.

در ادامه گلدوست رهنمودهای مقام معظم رهبری را فصل الخطاب برنامه های قرآنی مجموعه مقدس بسیج استان البرز دانست و گفت:توجه به تدبر در آیات و تربیت مربیان و مبلغان قرآنی جزو اهداف و ماموریت مرکز دارالقرآن و عترت بسیج استان البرز خواهد بود.

وی این موضوع را لازمه تربیت نوجوانان و جوانان در عرصه های مختلف قرآنی اعم از تربیت قاریان،حافظان،مبلغین و مروجین با ساحت مقدس و نورانی قرآن کریم دانست و عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ سال شکوفایی استعدادها و ظرفیت ها قرآنی در استان البرز خواهد بود.

نظر شما