شناسهٔ خبر: 46710074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت و درمان:

۶۵ درصد مردم آستارا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: ۶۵ درصد مردم این شهرستان، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و کم‌توجهی به بهداشت در برخی مشاغل گروه یک مشهود است.

صاحب‌خبر -

فرید بصیری مقدم روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری و تعدادی نیز در قرنطینه خانگی هستند.

وی اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲ واحد قلیانسرا به دلیل فعالیت در وضعیت قرمز کرونا پلمب شد و فعالیت رستوران ها و واحدهای غذاخوری و آشپزخانه ها به صورت بیرون بر است.

وی بیان کرد: هر چه مردم و اصناف به رعایت دستورالعمل ها پایبند باشند، احتمال خروج شهرستان از وضعیت قرمز بیشتر می شود و بازاریان دوباره به کسب و کار باز خواهند گشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: بالاترین زمینه انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است و ماسک، بهترین وسیله دفاعی در مقابل انتشار کرونا محسوب می ‌شود.

بصیری مقدم افزود: در وضعیت قرمز کرونا باید یک دوم کارمندان هر اداره حضور داشته باشند اما در برخی اداره ها رعایت نمی شود و با همکاری فرمانداری به مدیران اخطار داده می شود.

وی بیان کرد: هزینه ای بابت آزمایش کرونا از افراد بالای ۶۵ سال و مادران باردار دریافت نمی شود و خدمات رسانی در اورژانس و سایر بخش ها برای بیماران مختلف ادامه دارد.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما