شناسهٔ خبر: 46707805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

ترویج روحیه فرهنگ جهادی یکی از کارهای ارزشمند جهاد دانشگاهی است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ،حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز شنبه 28 فروردین1400در دیدار با مهدی ژیانپور رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: ترویج روحیه فرهنگ جهادی یکی از کارهای ارزشمندجهاد دانشگاهی است و کشور در حال حاضر نیاز به چنین روحیه ای دارد.
وی با ابراز رضایت از وجود ظرفیت های فرهنگی و علمی در جهاد دانشگاهی و استقبال از همکاری های مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در زمینه های فرهنگی وهنری گفت: در خصوص ایجاد پیوند معنادار بین جهاد دانشگاهی و برخی از فعالیت های فرهنگی وهنری در استان این آمادگی وجود دارد تا در این زمینه فعالیت ها و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.
حجت‌الاسلام معتمدی در این زمینه تصریح کرد : لازم است کارگروه مشترکی ازکارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تشکیل تا در انجام چند فعالیت فرهنگی هنری پس از بحث های تخصصی و کارشناسی شده مقدمات عملیاتی شدن دیدگاه های مشترک در این زمینه فراهم نمایند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت های متنوع قرآنی و همچنین وجود متولیان متعدد برای انجام برنامه های قرآنی در استان ، اظهار داشت: ایجاد یک سامانه و بانک اطلاعات متمرکز برای ساماندهی فعالیت های قرآنی در استان یک ضرورت است که می تواند در صورت موفقیت به عنوان  نمونه استانی  در سطح کشور هم اجرایی و عملیاتی شود.
وی درپایان خواستار ارتباط معنا دار بین جهاد دانشگاهی و اصحاب فرهنگ وهنر شد و با تاکید بر روحیه انقلابی وجهادی که در بین هنرمندان وجود دارد ، این موضوع را یک ظرفیت دانست و افزود: جهاد دانشگاهی می تواند در این خصوص نقش موتور محرک را داشته باشد و در سال  1400این پیوند وارتباط برای فعالیت های فرهنگی وهنری صورت پذیرد و شورای فرهنگ عمومی استان نیز می تواند درجهت تقویت وحمایت از این ظرفیت بهره مند شود.
همچنین دراین دیدار مهدی ژیانپور رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در معاونت های فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی در واحد دانشگاه اصفهان گفت:  قسمت عمده ای از فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه ی فرهنگی در بخش های مختلفی اعم از خبرگزاری های ایسنا ، ایکنا ، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وانتشارات جهاد دانشگاهی و .... می باشد.
وی ابراز امیدواری کرد تعامل و همکاری بیش از پیش میان مجموعه جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت بگیرد و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان آماده همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان است.
خاطرنشان می شود دیدار مهدی ژیانپور رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز شنبه 28 فروردین1400در این اداره کل انجام شد.

نظر شما