شناسهٔ خبر: 46707532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: قوچان در وضعیت قرمز با نگرانی بیشتر قرار دارد

مشهد- ایرنا- فرماندار قوچان گفت: وضعیت رنگ بندی این شهرستان از نظر کرونا وضعیت قرمز با نگرانی بیشتر اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

امین رضا مرآتی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالن ورزشی معلم در این شهر به عنوان نقاهتگاه و درمانگاه ارتش نیز به عنوان جایگزین بعدی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده و با اجرای مانوری در این زمینه آمادگی لازم در دستگاههای اجرایی ایجاد و وظایف دستگاهها مشخص شده است.

وی ادامه داد: این نقاهتگاه آمادگی پذیرش ۱۰۰ بیمار را دارد و در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان، این سالن ظرف چند ساعت تجهیز و بیماران پذیرش می شوند.

فرماندار قوچان با بیان اینکه با توجه به شروع سفرهای نوروزی در این شهرستان از اواخر اسفند ماه شاهد آغاز موج چهارم شیوع کرونا از یازدهم فروردین بودیم گفت: ظرف هشت روز گذشته ۶۹۹ نفر به این ویروس مبتلا شده و تنها در روز گذشته ۸۴ نفر از شهروندان قوچانی با ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده اند.

وی افزود: در موج چهارم شیوع کرونا شاهد ابتلای افراد با سن کمتر بوده ایم لذا مردم باید همراهی کرده و فقط برای امور ضروری از منزل خارج شوند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا درگیر موج بعدی کرونا نشویم .

بر اساس اعلام روابط عمومی شبکه بهداشت قوچان از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۶ فروردین ماه چهار هزار و ۹۰۴ نفر در این شهرستان به این ویروس مبتلا شده اند که سه هزار و ۸۱۶ نفر بهبود یافته و ۲۴۶ نفر فوت کرده اند. این در حالی است که ظرف یک هفته ۶۱۵  بیمار جدید شناسایی شده و ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند .

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

براساس آخرین آمار رسمی ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۲۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

نظر شما