شناسهٔ خبر: 46706623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر؛

آخرین دور افتخار نادر فوتبال ایران/ شماره ۷ نساجی ابدی شد

قائمشهر- مردم ورزش دوست مازندران با نادردست نشان یکی از مربیان نامدار فوتبال این استان تا خانه ابدی اش وداع کردند و این مربی اسطوره ای آخرین دور افتخار را در مستطیل سبز زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «نادر دست نشان» مربی باسابقه تیم‌های لیگ برتری و دسته یکی فوتبال ایران، عصر جمعه ۲۷ فروردین پس از دو هفته تحمل درد و رنج ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان رازی قائمشهر زادگاه خودش تسلیم این بیماری مرموز شد و دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مرحوم دست‌نشان بعدازظهر شنبه با حضور اعضای خانواده و جمعی از دوست داران این مربی خوشنام مازندرانی برای آخرین بار در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر دور افتخار داده شد و برای خاک سپاری به منزل ابدی اش در آرامگاه " سید ملال " این شهر به خاک سپرده شد.

پیام تسلیت فوتبالی‌ها همدردی کنفدراسیون فوتبال آسیا

در همین حال شخصیت‌های مختلف سیاسی و ورزشی کشور طی روز جمعه و شنبه با انتشار پیام‌های جداگانه ای درگذشت نادر دست نشان اسطوره فوتبال مازندران را تسلیت گفتند. علی دایی، مهدی مهدوی کیا و بسیاری از نامداران فوتبال دهه‌های مختلف کشور، استاندار مازندران، باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر و دسته یکی با پیام‌های مختلفی با خانواده مرحوم دست نشان ابراز همدردی کردند.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در صفحه رسمی خود به درگذشت نادر دست نشان مربی نامدار مازندرانی اشاره و به فدراسیون فوتبال ایران و مردم مازندران تسلیت گفت.

سیاه پوش شدن شاگردان نادر تا پایان فصل

نادر دست نشان که درزمان مرگ ۶۱ سال سن داشت، در حدود ۴۰ سال سابقه بازی و مربیگری در فوتبال کشور هدایت حدود ۲۰ تیم لیگ برتری و دسته یکی را در کارنامه داشته و باعث صعود حداقل ۴ تیم دسته یکی به لیگ برتر شده بود.

مرحوم دست نشان که در رقابت‌های امسال لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور هدایت تیم رایکا بابل را برعهده داشت، تا پیش از ابتلاء به بیماری کرونا در میان تیم‌های میانه جدولی لیگ قرار داشت.

مدیرعامل باشگاه رایکا بابل گفت: تیم فوتبال این باشگاه تا پایان فصل رقابت‌های امسال لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور به احترام سرمربی فقید خود با لباس مشکی به مصاف حریفان خواهد رفت.

فرید درزی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مرحوم دست نشان از مفاخر فوتبال مازندران بوده که واقعاً مرگ این مربی ارزنده برای مردم استان و کل کشور، بزرگ و غیر باور و پوشیدن لباس سیاه به احترام این مربی فهیم کمترین کار است.

بایگانی شماره ۷ در باشگاه نساجی

در همین حال مدیرعامل تیم نساجی مازندران گفت: برای ادای احترام به نادر دست نشان فوق ستاره و مربی فقید فوتبال مازندران و ایران، پیراهن شماره هفت تیم فوتبال این باشگاه که او در زمان حضورش در این تیم به تن می‌کرد، بایگانی می‌شود.

ایزد سیف الله پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در همین راستا تیم نساجی در فصل جاری در سوگ نادر بزرگ تا چهلم اسطوره‌اش با پیراهن مشکی مقابل حریفان ظاهر خواهد شد.

وفادارترین بازیکن به تیم باشگاهی

نادر دست‌نشان که همه سال‌های فوتبالی خود را درتیم ریشه دار نساجی مازندران در زادگاهش قائمشهر عضویت داشت در مدت ۱۳ سال حضور در این تیم در ۳۶۱ بازی به مصاف حریفان رفت و موفق شد ۱۶۲ بار گلزنی کند.

ثبت رکورد ۹ گل در ۸ بازی متوالی بهترین عملکرد به جای مانده از مرحوم دست‌نشان درتمام دوران بازیگری خود در تیم نساجی مازندران بوده است.

وی سابقه مربیگری در تیم فوتبال نساجی مازندران و بسیاری از تیم‌های فوتبال کشورمان را برعهده داشت و به عنوان سرمربی نیز موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند و یک نایب قهرمانی جام حذفی را نیز در کارنامه دارد.

نظر شما