شناسهٔ خبر: 46704544 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

شهید مدافع حرم دهه هفتادی چگونه سبک زندگی دوستانش را تغییر داد؟

تسنیم

"تاثیر نگاه شهید"، مجموعه روایت‌هایی از اثرگذاری ویژه شهید عباس‌دانشگر، شهید مدافع حرم دهه هفتادی است که انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف،‌ شهدای مدافع حرم، موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. آنها داشته‌های ‌دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید عباس دانشگر یکی از شهدای مدافع حرم دهه هفتادی است که روی نسل جوان امروزی تأثیرگذاری‌های ویژه‌ای داشته است، شهیدی که خود مصداق بارز تعبیر «جوان مؤمن انقلابی» در کلام مقام معظم رهبری  شد.

عباس متولد اردیبهشت ماه سال 1372 از شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد که رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود. رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا می‌کرد. در سال 1390 کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه عالی در دانشگاه سمنان و در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) قبول شد، اما به خاطر دوراندیشی و البته علاقه‌ای که به سپاه پاسداران داشت، در آزمون دانشگاه امام حسین علیه السلام هم شرکت کرد و قبول شد.

پنجم مهر ماه سال 1390 وارد دانشگاه امام حسین علیه السلام شد و پس از گذشت یک سال دوره آموزش عمومی افسری را پشت سر گذاشت. دوم اردیبهشت سال 1395 به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید.   

در معرفی ابعاد شخصیتی این شهید، کتاب "آخرین نماز در حلب" در سال 1399 به چاپ رسید که استقبال گسترده مخاطبین از این اثر باعث شد که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال شود، اما دومین کتاب از شهید دانشگر در نشر شهیدکاظمی به‌نام "تأثیر نگاه شهید" است که به تازگی منتشر شده است. این کتاب شامل هفت بخش و حاوی خاطراتی است که در رفتار و سبک زندگی اشخاص به ویژه جوانان تأثیرگذاری داشته است. 

این کتاب به قلم پدر شهید به رشته تحریر در آمده است؛ مطالعه این خاطرات هر انسانی را به یقین می‌رساند که شهدا زنده‌اند و هر فردی اگر شهدا را الگوی رفتاری خود قرار دهد قطعاً شهدا هم دست هدایت و یاری به‌سوی آنان دراز  خواهند کرد.

"تأثیر نگاه شهید"؛ مجموعه روایت‌هایی از اثرگذاری ویژه شهید عباس‌دانشگر در رفتار و سبک زندگی جوانان است که در قطع رقعی و 216 صفحه و به همت پدر بزرگوار شهید و محسن حسن‌زاده به رشته تحریر در آماده و همزمان با ایام سالروز تولد شهید توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما