شناسهٔ خبر: 46704480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات حذف دفترچه‌های بیمه درمانی در قزوین / توقف صدور دفترچه از اول اردیبهشت ماه

گروه ‌استان‌ها- مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: در راستای اجرای ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر «حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و کاهش کاربرد آن» دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی در قزوین از اول اردیبهشت حذف می‌شوند.

صاحب‌خبر -

قاسم بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره وضعیت اجرای بند «چ» و «ز» از تبصره 17 قانون بودجه سال 1400 در راستای ایجاد عدالت در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر «حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و کاهش کاربرد آن» دفترچه‌های بیمه سلامت در قزوین از اول اردیبهشت حذف می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امکان دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان بیمه سلامت برای کلیه پزشکان طرف قرارداد با بخش خصوصی فراهم شده و این پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند. همچنین به منظور ایجاد انگیزه برای تجویز الکترونیک نسخ پزشکی، مطالبات پزشکان صادرکننده نسخه الکترونیک ظرف مدت 10 روز از آخر ماه و به صورت 100 درصدی پرداخت می‌شود.

بهرامی همچنین از اتصال کلیه داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک به سامانه یادشده خبر داد و گفت: البته تا زمان تطبیق کلیه پزشکان با این سامانه و صدور همه نسخ به صورت برخط مراکز بهداشتی و درمانی می‌توانند نسخه‌های کاغذی را در سامانه بیمه سلامت ثبت کنند و در ضمن این مراکز امکان واکشی نسخ الکترونیک تولیدشده را خواهند داشت.

وی ادامه داد: چاپ دفترچه‌های بیمه مربوط به صندوق سلامت همگانی شهرستان‌های استان قزوین از ابتدای اردیبهشت و دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از ابتدای خردادماه متوقف می‌شود و برای آگاهی و اطمینان بیمه‌شده از وضعیت بیمه‌ای خود جلد دفترچه حاوی اطلاعات هویتی بیمه‌شده در اختیارش قرار می‌گیرد.

نسخه‌های کاغذی تا کی اعتبار دارند؟

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین درباره مهلت صدور نسخه کاغذی از طرف پزشکان خصوصی در مطب‌های استان قزوین گفت:‌ پذیرش نسخه کاغذی از پزشکان بخش خصوصی فقط تا آخر تیرماه و پزشکان شاغل در بخش دولتی تنها تا پایان مهرماه مجاز است و بعد از تاریخ گفته‌شده پرداخت به پزشکان فقط در قالب تجویز الکترونیک امکان‌پذیر خواهد بود.

بهرامی درباره میزان اعتبار نسخ کاغذی هم عنوان کرد:‌ پذیرش نسخ پزشکان خصوصی در داروخانه‌ها فقط تا پایان مردادماه و پزشکان دولتی فقط تا پایان آبان‌ماه ممکن است و بعد از آن هیچ داروخانه‌ای حق پذیرش نسخ کاغذی را ندارد.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما