شناسهٔ خبر: 46704291 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

"روزه خاص" چگونه ما را از آتش می‌رهاند؟

مدیر اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف در رادیو گفت‌وگو گفت: در یک روزه، فقط شکم گرسنه است و کارهایی آن را باطل می‌کند ولی روزه خاص کل اعضا و جوارح انسان را روزه نگه می‌دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ حجت الاسلام نوروزپور در مصاحبه با برنامه "صبح وگفتگو" ماه رمضان را بهار معنویت و عبادت و ارتباط با خداوند خواند و افزود: انسان در همه اوقات می‌تواند به این ارتباط بپردازد ولی هر چیزی، بهاری دارد و بهار عبادات نیز ماه رمضان است.

وی افزود: پیامبر(ص) در آخرین روزهای ماه شعبان مردم را در مسجد جمع کردند و فرمودند همانا ماه خدا، ماه برکت و رحمت به شما روی کرده؛ ماهی که بهترین ماه هاست و روزهای آن بهترین روزهاست و شب‌های آن، بهترین شب هاست و....

حجت الاسلام نوروزپور افزود: پیامبر(ص) فرمودند مردم شما در این ماه به مهمانی خدا دعوت شدید و خداوند تبرک و تعالی در این ماه به شما نگاه و عنایت ویژه دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، بنا به سخن پیامبر(ص) نیت‌های راستین و دل‌های پاک را در امور رمضان مورد تاکید قرار داد و گفت: ایشان به مردم تاکید کردند در ماه رمضان از خدا بخواهند که آن‌ها به انجام روزه و تلاوت قرآن کریم، موفق نماید.

حجت الاسلام نوروزپور افزود: هر آیه‌ای که در ماه رمضان تلاوت شود، مساوی با هزار آیه در ماه‌های دیگر است و باید در طول رمضان، از این فیوضات استفاده کنیم.

وی همچنین از نگاه مومنین در گذشته به مومنینی سخن گفت که در این دنیا مشغول روزه هستند ولی در ان دنیا قادر به روزه گرفتن نیستند و متوجه شدند روزه گرفتن و نماز خواندن در مسجد چقدر ارزش دارد.

حجت الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: خداوند تبارک و تعالی ان شاالله ما را به انجام عبادت‌ها و تلاوت کتاب خود کمک کند.

وی روزه گرفتن را بر دو نوع عام و خاص توصیف کرد و افزود: در یک روزه، فقط شکم گرسنه است و کارهایی آن را باطل می‌کند ولی روزه خاص کل اعضا و جوارح انسان را روزه نگه می‌دارد.

حجت الاسلام نوروزپور تاکید کرد که پیامبر(ص)، روزه خاص را سپر آتش جهنم دانسته‌اند و گفت: ان شاالله خداوند توفیق دهد که جزو روزه داران واقعی ماه رمضان باشیم.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما