شناسهٔ خبر: 46703455 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

بررسی مهمترین مزایای رانا پلاس سقف شیشه ای و جایگاه آن در بازار

سدان خوشتیپ ایران‌خودرو اوج می گیرد

عصر خودرو- با توجه به برنامه راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو درسال ۱۴۰۰ مبنی افزایش چشمگیر سهم برند ایران خودرو در سبد محصولات خودرو کاهش محسوس سایر برندها تولیدی این خودرو، رانا پلاس با سقف شیشه ای بازیگر اصلی بازار خودرو کشور تبدیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»؛ رانا پلاس با تغییرات گسترده به عنوان خودرویی بومی جایگزین ایده آلی برای مشتریان پژو 206 صندوقدار با مزیت های بیشتر نسبت به این خودرو در بازار است. رانا از ابتدا معرفی تا کنون خودرویی با قیمت نزدیک به تیپ 2 اما با امکانات و مشخصات فنی تیپ 5 به حساب می آمده و گزینه ای ایده آل و اقتصادی برای خانواده های ایرانی به حساب می آید. حال ایران خودرو این محصول را در نسخه سقف شیشه ای و احتمالا با گیربکس 6 سرعته دستی جدید آماده عرضه بازار کرده است.

تازه های رانا پلاس سقف شیشه ای

در نمای خارجی رانا پلاس دستگیره و زه های جانبی همرنگ بدنه شده اند و آینه های برقی جدید با راهنما به این خودرو اضافه شده است. چراغ های جلو و عقب طراحی جدیدی دارند و جلوپنجره نیز با طراحی جدید جلوه دماغه این سدان را تغییر داده است. در نمای داخلی تغییرات بیش از نمای خارجی جلب توجه می کند به گونه ای که مجموعه داشبورد با تغییرات و بهبودهای اساسی نوید خودرو متفاوتی را می دهد. کنسول میانی بین صندلی های جلو و کلیدهای بالابر شیشه ها و آینه ها با طراحی جدید در کابین رانا پلاس قرار گرفته اند و رودری ها و روکش صندلی ها نیز با طرح پارچه جدید و مشابه پژو 207 به رانا پلاس رسیده اند. غربیلک فرمان با کلید های کنترلی و طرح جدید و دسته راهنما وبرف پاک کن طرح 206 نیز از دیگر تغییرات در رانا پلاس به شمار می آید. شاید یکی از مهمترین آپشن های رانا پلاس سقف شیشه ای این خودرو باشد که با کسب استاندارد ایمنی ECE اروپا توسط ایران خودرو علاوه بر مزایای متعدد، ایمن است. این سقف در نمای خارجی جلوه خودرو را کاملا جذاب و متفاوت می کند و با افزایش نور ورودی به کابین جلوه به مراتب بهتری نسبت به نسخه های پیشین رانا ایجاد می کند و حس فضای بیشتر را برای سرنشینان بوجود می آورد.


مزایای رانا پلاس
پیشرانه محبوب TU5 با حداکثر توان 105 اسب بخار نیروبخش این سدان 1.1 تنی است که در نسخه های اولیه با گیربکس 5 سرعته دستی روانه بازار شده و در نسخه جدید بر اساس برنامه ایران خودرو قرار است به گیربکس 6 سرعته دستی جدید این شرکت مجهز شود. گیربکس 6 سرعته دستی جدید ضمن کمک به کاهش محسوس مصرف سوخت، موجب افزایش شتاب خودرو و افزایش کیفیت رانندگی بخصوص در جاده ها و مسیرهای شهری با محدودیت سرعت حدود 80 کیلومتر بر ساعت می شود. سدان 4.3 متری ایران خودرو با فاصله بین دو محور 2445 میلیمتری فضای بهتری را در مقایسه با 206 صندوقدار در اختیار سرنشینان قرار می دهد و فضای 400 لیتری بار آن نیاز یک خانواده ایرانی برای مسافرت و استفاده روزمره را به خوبی پاسخ می دهد. این خودرو با ظرفیت مخزن سوخت 50 لیتری و مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر که در نسخه مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی کمتر نیز خواهد بود امکان پیمایش بیش از 700 کیلومتر با باک پر را فراهم می کند و در زمره کم مصرف ترین خودروهای بازار قرار دارد. در بخش امکانات ایمنی، سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD به همراه ترمز های دیسکی در جلو عملکرد قابل توجهی دارند. سیستم تهویه مطبوع این خودرو همچنان از نوع دستی است و فرمان آن از سیستم هیدرولیکی نیرو می گیرد اما در نسخه های جدید احتمال برقی شدن سیستم فرمان نیز وجود دارد. از مهمترین امکانات این خودرو که به بهود رانندگی و رفاه سرنشینان کمک می کند می توان به کروز کنترل با کلی دهای روی فرمان، جلو آمر دیجیتالی، نمایشگر روی داشبورد با امکاناتی نظیر نشانگر دمای محیط، سیستم عیب یاب هوشمند، سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک و ... اشاره کرد.


رانا پلاس در برابر رقبا
رانا پلاس با نقاط قوتی نظیر بهره گیری از گیربکس 6 سرعته دستی جدید، سقف شیشه ای و آپشنی مانند کروز کنترل برتری محسوسی نسبت به همه رقبایش در بازارخواهد داشت. از مهمترین رقبای صفر کیلومتر همرده این خودرو در بازار می توان به پژو پارس، کوییک اتوماتیک، پژو 206 تیپ 2 و سمند LX اشاره کرد. در بخش قوای محرکه گیربکس 6 سرعته دستی رانا پلاس نسبت به تمامی رقبای دستی برتری دارد و تنها رقیب اتوماتیک آن کوییک اتوماتیک است که از قوای فنی ضعیف تری نسبت به رانا بهره می برد و فضای سرنشینان و امکانات کمتری را نیز نسبت به رانا پلاس در اختیار سرنشینان قرار می دهد. همچنین همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، رانا از نظر قیمتی در بازار در کنار 206 تیپ 2 قرار می گیرد اما امکانات و قوای فنی مشابه تیپ 5 دارد و همین موضوع باعث می شود برای مصرف کنندگان واقعی این خودرو گزینه به مراتب بهتری باشد. بهره گیری از سقف شیش های یکی از مهمترین مزیت های این خودرو است که عموم رقبا از آن بهره نم یبرند. از طرف دیگر با بودجه این خودرو هم اکنون در بازار 206 صندوقدار 3 سال کارکرده و 206 تیپ 2 صفر کیلومتر پیش روی شما قرار دارد که در هر صورت رانا پلاس نسبت به این گزینه ها برتری دارد چرا که در مقابل تیپ 2 از نظر مشخصات فنی به مراتب بهتر است و 206 صندوقدار آن هم با کارکرد فراتر از 70 هزار کیلومتر در مقابل نسخه صفر کیلومترمشابهش یعنی رانا پلاس تویهی برای خرید ندارد. برلیانس H230 3 الی 4 ساله دیگر رقیب قیمتی رانا پلاس در بازار است که قدرت، گشتاور و ظرفیت باک کمتری نسبت به رانا پلاس دارد و در زمینه آپشنی مانند کروز کنترل نیز عقب تر از رانا پلاس قرار می گیرد. از طرف دیگر فضای سرنشینان و فضای بار در رانا پلاس نسبت به این گزینه چینی برتری دارد.
اگر به دنبال انتخاب خودرویی با عملکرد فنی نوین ( به واسطه بهره گیری از گیربکس جدید 6 سرعته دستی)، به روز و متفاوت در کنار کابین جادار برای خانواده و همچنین امکانات ایده آل هستید، سدان خوشتیپ ایران خودرو با تغییرات متعدد می تواند انتخابی ایده آل برای شما باشد.

نظر شما