شناسهٔ خبر: 46697089 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

حذف علی دایی، نکونام و مهدوی کیا از فهرست برترین بازیکنان آسیا

جماران

علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام از سوی وبسایت «۹۰ Min» به عنوان نمایندگان فوتبال ایران، در فهرست بیست بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -
در حالی که تب فوتبال در قاره آسیا با لیگ قهرمانان و همچنین در پیش بودن مقدماتی جام جهانی بالا رفته، گزارشگر «۹۰ دقیقه»، به سراغ یک سوژه جذاب رفته و تلاش کرده تا با ارائه اطلاعاتی، برترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا را معرفی کند.

در بین نفرات چهره‌هایی نام آشنا با ملیت‌های کره ای، ژاپنی، عربستانی و ایرانی دیده می‌شود و البته حضور یک ستاره عراقی و یک بازیکن درگذشته از فیلیپین توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. نویسنده این گزارش، خانم الی رامپلینگ است که اغلب نوشته‌هایش مربوط به لیگ جزیره و فوتبال انگلستان است، اما این بار به سراغ تاریخچه فوتبال در قاره کهن آمده تا چالشی جالب را تجربه کند.

گزارش با نام بردن از شینجی اوکازاکی مهاجم ژاپنی و سابق تیم لسترسیتی آغاز می‌شود. کسی که با این تیم توانست قهرمان لیگ انگلیس شود و همین کاپ نیز او را به این فهرست تاریخی هدایت کرده‌است. البته اوکازاکی سابقه گلزنی در جام جهانی را هم دارد. بازیکن بعدی اسطوره فوتبال عربستان، سعید العویران است که در جام‌جهانی ۱۹۹۴ با گلزنی برابر بلژیک، تیمش را برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی بُرد و این‌که «عربستان تا حالا نتوانسته این کار را انجام دهد، العویران را به چهره‌ای تاریخی تبدیل» کرده است.

نظر شما