شناسهٔ خبر: 46694510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

عکس| رونمایی از لاکچری‌ترین خودروی برقی مرسدس بنز

مرسدس بنز قیمت "ای کیو اس" را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ هزار دلار باشد. "ای کیو اس" از پاییز سال جاری میلادی در امریکا به فروش خواهد رسید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

مرسدس بنز از "مرسدس‌ ای کیو اس" رونمایی کرده که بزرگترین و لاکچری‌ترین خودروی برقی عرضه شده از سوی آن برند بوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این مدل از خودروی مرسدس معادل برقی مرسدس سدان کلاس اس است. همانند مرسدس کلاس اس، "ای کیو اس" خودروی راحت و جاداری است و طراحی مناسبی دارد.

این خودرو بدون نیاز به موتور بزرگ داری کاپوت شیب دار است و همین موضوع باعث می‌شود تا این مدل یادآور طراحی‌های کابین جلو خودرو‌های دهه ۹۰ میلادی باشد که بیش‌ترین محبوبیت را داشتند. بخش پشتی این خودرو ظاهری ملایم‌تر دارد.

طراحان مرسدس با افتخار اعلام کرده‌اند که "ای کیو اس" از نظر ایرودینامیکی کارآمدترین خودروی سواری تولید شده در جهان است. این خودرو به طور خودکار با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و پس از یک ساعت به تدریج می‌تواند به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد. این خودرو می‌تواند ۷۷۲ کیلومتر را با یکبار شارژ شدن طی کند.

عکس| لاکچری‌ترین خودروی برقی مرسدس بنز

در‌های این خودرو مانند در‌های برخی از مدل‌های تسلا به صورت خودکار باز و بسته می‌شوند. مدل تازه برقی مرسدس دارای یک صفحه لمسی است که کل داشبورد را پوشش می‌دهد. "ای کیو اس" مجهز به برنامه‌ای است که به رانندگان کمک می‌کند تا برای استراحت قدری بخوابند و به طور خودکار صندلی راننده را به حالت استراحت جمع کرده و پنجره‌ها را می‌بندد تا نور خورشید مزاحم خوابیدن نشود.

همچنین، نور و دمای داخلی برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش تنظیم می‌شود و تصاویر آسمان پر از ستاره شب روی صفحه داشبورد ظاهر می‌شوند.

مرسدس بنز قیمت "ای کیو اس" را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ هزار دلار باشد. "ای کیو اس" از پاییز سال جاری میلادی در امریکا به فروش خواهد رسید.

نظر شما