شناسهٔ خبر: 46691787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افشای دوباره سوء استفاده مایک پمپئو از منابع دولتی

یک دیده بان دولتی گزارشی درباره سوء استفاده وزیر خارجه سابق آمریکا و همسرش از منابع دولتی را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیده بان دولتی در آمریکا در گزارشی فاش کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا قوانین اخلاق فدرال را در زمینه استفاده از منابع ناشی از مالیات شهروندان آمریکایی نقض کرده بود.

بر این اساس، روزنامه پولتیکو روز جمعه به نقل از این گزارش نوشت پمپئو و همسرش بیش از ۱۰۰ بار از کارکنان وزارت خارجه این کشور خواسته بودند کار‌های شخصی آن‌ها را انجام دهند. در این گزارش که اداره کل بازرسی وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، آمده است پمپئو و همسرش از یک مستخدم سیاسی و دیگر کارکنان دفترش می‌خواستند کار‌هایی نظیر "برداشتن اقلام شخصی، برنامه ریزی برای مراسمات بی ارتباط با ماموریت وزارت خارجه، و اجرای امور شخصی نظیر مراقبت از حیوانات خانگی و پست کردن کارت‌های شخصی کریسمس" صورت دهند.

براساس ایمیل‌های افشا شده، همسر وزیر خارجه پیشین آمریکا از کارمندان عالی‌رتبه این وزارتخانه خواسته بود تا در یک هفته کریسمس برای تکمیل کارت پستال‌های شخصی این خانواده کار کنند!

سوزان پمپئو، همسر وزیر خارجه پیشین آمریکا از ایمیل شخصی خود برای درخواست از تونی پورتر، دستیار دیرینه و کارمند وزارت خارجه آمریکا استفاده کرده و از وی خواسته تا به او در تکمیل این کارت پستال‌ها کمک کند.

انتشار این ایمیل در حالی صورت گرفته که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای چندین ماه در حال تحقیق درباره شرایط به وجود آمده حول محور اخراج ناگهانی استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بوده است.

دموکرات‌ها می‌گویند اخراج این فرد ممکن است اقدام تلافی‌جویانه سیاسی باشد، چون این ناظر در حال انجام دستکم دو تحقیق درباره عملکرد پمپئو بود که یکی شامل استفاده از وضعیت اضطراری برای فروش بیش از هشت میلیارد دلار سلاح به عربستان، امارات و اردن بدون تصویب کنگره و دیگری سوءاستفاده همسر وی از منافع فدرال برای مزایای شخصی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما