شناسهٔ خبر: 4667504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود ناوگان نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این ناوگروه بر اساس درخواست سازمان جهانی دریانوردی برای تامین امنیت خطوط کشتیرانی و کمک به اقتصاد جهانی و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی به گشت زنی در محدوده خلیج عدن کرد و ماموریت خود را آغاز کرد.


در بدو ورود این ناوگروه به خلیج عدن اعلامیه ای دریایی مبنی بر حضور این ناوگروه در خلیج عدن برای همه کشتی های حاضر و عبوری در این محدوده قرائت و اعلام شد ناوگروه 34 نیروی دریایی راهبردی ارتش آمادگی هرگونه کمک به کشتی های عبوری در این محدوده را دارد.


این ناوگروه که به فرماندهی ناخدا یکم ارتش مصطفی تاج الدینی از 20 فروردین 94 حرکت خود را از بندر عباس آغاز کرد تا دو ماه دیگر در محدوده خلیج عدن و تنگه باب المندب برای تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کمک رسانی به سایر یگان‌های شناور حضور دارد.


فرماندهی ناوشکن البرز با ناخدا سوم عرشه حسن مقصود لو و فرماندهی ناو لجستیک بوشهر با ناخدا سوم عرشه رضا بداغی است.


نیروی دریایی راهبردی ارتش از سال 88 حفظ امنیت خطوط کشتیرانی ایران را در آب‌های آزاد بر عهده گرفت و تا کنون بیش از 5 هزار و 536 روز سفر دریایی داشته است.


دریادلان ارتش در این ماموریت خطیر بیش از 200 شناور سنگین تجاری را از چنگال دزدان دریایی نجات دادند و باعث شدند ده‌ها میلیون دلار به اقتصاد ایران اسلامی کمک شود.


ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش همچنین بارها کشتی های تجاری دیگر کشورها را نیز از چنگال دزدان دریایی نجات داد که می توان به کشتی چینی پانامایی امریکایی اشاره کرد.


این ناوگروه ها فقط و فقط بر اساس قوانین بین المللی و درخواست سازمان جهانی دریانوردی IMO وظیفه خود را در آب های بین المللی انجام می دهند.


نظر شما