شناسهٔ خبر: 46663252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده ارتش بلاروس خبر داد:

ناتو در حال استقرار مراکز شناسایی نظامی در مرز با روسیه است

فرمانده ارتش بلاروس از اقدام ناتو برای استقرار مراکز شناسایی نظامی در نزدیکی مرز با روسیه و بلاروس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، فرمانده نیروهای مسلح بلاروس از ادامه فعالیت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس خبر داده و تاکید کرد که ناتو در حال استقرار مراکز شناسایی نظامی خود در نزدیکی مرزهای این دو کشور است.

بر اساس گزارش منتشر از سوی وزارت دفاع بلاروس، «ویکتور گولِویچ» که این سخنان را در جریان برگزاری اجلاس «سستو» (سازمان پیمان امنیت دسته جمعی) مطرح می‌کرد، استقرار مراکز شناسایی و مراکز لجستیک و ارتقاء و تقویت جنگ افزارهای مستقر در منطقه را محکوم کرد.

گفته می‌شود در جریان نشست مذکور، کلیه اعضا برای برگزاری عملیات مشترک و تمرینات ویژه نظامی به توافق رسیده‌اند.

لازم به ذکر است، روسیه امروز چهارشنبه از آغاز رزمایش دریایی خود در دریای سیاه خبر داد.

به گفته منابع خبری، ناوها و ناوچه‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در رزمایش دریایی این کشور در دریای سیاه شرکت دارند.

کِشتی‌های جنگی مذکور شامل ناو «آدمیرال ماکاروف» (Admiral Makarov)، ناوچه‌های موشک انداز «گرایوورون»، «ویشنی ولوچک»، «ساموم» و ناوچه ضدمین «ایوان گلوبتس» (Ivan Golubets) هستند.

در مرحله نخست این رزمایش، ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش از موانع مین دریایی دشمن فرضی عبور می‌کند و سپس به سوی مواضع دشمن با توپخانه و آتشبار شلیک خواهد کرد.

گفتنی است که آمریکا در روزهای اخیر دو ناو جنگی به دریای سیاه اعزام کرده است. در این رابطه، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به آمریکا در خصوص عواقب حضور این واحدهای دریایی در نزدیکی سواحل خود هشدار داده و واشنگتن را مسئول هرگونه تبعات آن دانسته است.

نظر شما