شناسهٔ خبر: 46663061 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متخصص بیماری‌های عفونی:

محدودیت‌های کرونایی افزایش یابد

تهران- ایرنا- متخصص بیماری‌های عفونی گفت: به نظر می‌رسد محدودیت‌های کرونایی باید افزایش پیدا کند و متولیان در اسرع وقت تصمیم‌های لازم را بگیرند تا وضعیت بیماری کنترل شود.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد رضا صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: در شرایط فعلی نیاز به محدودیت جامع تر با نظارت بیشتر حداقل برای یک تا ۲ هفته است تا بتوان از چرخش ویروس جلوگیری کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با تجربیاتی که دست اندرکاران از قبل دارند، محدودیت های کرونایی را باید گام به گام و براساس اولویت ها کاهش دهند تا سلامت مردم حفظ شود.

صالحی عنوان کرد: هرچند تصمیم های جدی تر ممکن است سختی هایی برای مردم به همراه داشته باشد، اما اگر اجرا نشود یا دیر اتخاذ شود به احتمال فراوان با مرگ و میر بیشتری مواجه می شویم.


علائم بالینی کرونا تغییر نکرده است
وی با بیان اینکه علائم بیماری کرونا تغییر نکرده است، گفت: تاکنون هیچ اطلاعات علمی گزارش نشده است که علائم بالینی و حتی رادیولوژیک بیماری ناشی از واریانت های جدید تفاوتی داشته است.

صالحی در پاسخ به این سوال که آیا علائم ویروس چینی و ویروس جهش یافته از جمله انگلیسی متفاوت است، افزود: ما اطلاعات متقنی بابت اینکه علائم بالینی این دو گونه از ویروس کرونا با هم متفاوت باشند، نداریم.

این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به اینکه دوره کمون این دو گونه هیچ تفاوتی با هم ندارند، گفت: تفاوت اصلی ویروس جهش یافته در قدرت سرایت پذیری و سرعت انتشار است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ویروس اصلی در چرخش را ویروس کرونا انگلیسی اعلام کرد و افزود: حجم بالای شیوع ویروس سبب خستگی سیستم بهداشتی و درمانی می شود و این موضوع ممکن است به افزایش مرگ و میر بیماران بینجامد.

وی ضمن تقاضا از مردم برای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری از مسئولان هم خواست کرد که با ایجاد مشوق های مادی و معنوی تاب آوری تیم های درمانی را افزایش دهند.

نظر شما