شناسهٔ خبر: 46662974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر کرج:

افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در کرج پیگیری شود

کرج - عضو شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق ده‌گانه این کلانشهر و نظارت ضعیف در این ارتباط، خواستار برخورد عادلانه با پرونده املاک قولنامه‌ای شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سارا دشت گرد عصر چهارشنبه در نطق پیش از دستور دویست و چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور مدیرکل بازرسی استان البرز برگزار شد، به موضوع پیگیری صدور پروانه و تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: این تخلفات شامل دیوارکشی، تفکیک زمین و ساخت طبقه مازاد در زمین‌های قولنامه ای است که البته مستندات آنها به مدیرکل بازرسی شهرداری همراه با تصاویر و موقعیت مکانی گزارش داده شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر تخلفات در محدوده زمانی ۲۰ اسفند تا ۱۴ فروردین انجام شده است، تصریح کرد: موضوع پیگیری تعیین تکلیف املاک قولنامه ای که مبالغ مربوطه به عوارض خود را به طور کامل حدود یکسال گذشته پرداخت نموده‌اند باعث ایجاد شائبه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج به لیست افراد و املاک قولنامه‌ای که به شورا اعلام شده است اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص املاک قولنامه ای در اوایل اسامی که در لیست موجود برای مناطق ده‌گانه اعلام شده بود با لیست قبلی کاملاً تفاوت دارد در این راستا دو موضوع مطرح می‌شود اینکه آیا کسانی که پول واریز نموده‌اند از دریافت پروانه منصرف شده‌اند؟ و آیا برای آنان در یکسال گذشته پروانه صادر شده و تعیین تکلیف شده‌اند؟ چنانچه موضوع دوم صحت دارد، در خصوص علت صدور پروانه و بند قانونی که به تعدادی اجازه صدور پروانه داده می‌شود و برای بقیه مناطق و مالکان میسر نبود را به اینجانب اعلام بفرمائید.

روندهای فرسایشی و بوروکراتیک مدیران مناطق و سازمان‌ها کاهش یابد

عباس زارع، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه گفت: گاهی مدیران مناطق و سازمان‌ها جهت انجام یک کار باید روندی بوروکراتیک را طی نمایند که از شهردار محترم درخواست می‌شود که با هدف سرعت دهی به امور نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

وی بیان کرد: با توجه به بازدید و جلساتی که با مدیران مناطق و سازمان‌ها در حوزه‌های کاری خدمات شهر، فرهنگی، مالی و غیره داشتیم یکی از معضلات اساسی وجود تمرکزگرایی سنگین جهت تصمیم‌گیری در ستاد مرکزی شهرداری است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج افزود: گاهاً مدیران مناطق و سازمان‌ها جهت انجام یک کار روند بوروکراتیک طولانی را باید طی نمایند.

زارع بیان کرد: درخواست دارم که موضوع تفویض اختیار حداکثری جهت تقویت سطح اختیارات و در پی آن پاسخگویی مطالبات قانونی را که در جلسات متعدد مورد تاکید اعضا شورای اسلامی شهر هم بوده اقدام و گزارش اقدامات را شهرداری ارائه کند.

همه نهادها و تشکل‌ها در معرفی روز فرهنگی کرج فعال باشند

رحیم خستو، رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: تمامی نهادهای دولتی و عمومی برای احترام به حفظ هویت ملی، اسلامی تمامی همت خود را معطوف نمایند تا زمینه‌های انسجام اجتماعی تقویت شود.

وی اظهار کرد: در خصوص روز فرهنگی کرج انتظار داشتیم با توجه به تصویب روز ۲۱ فروردین به عنوان روز فرهنگی از طرف سایر نهادها، اداره‌ها و ارگان‌ها نیز گرامی داشته شود و صرفاً این وظیفه شهرداری نباشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: حجم انبوهی از تابلوهای شهری در تصرف برخی از نهادهای دولتی و اداره‌ها است و انتظار می‌رفت در معرفی روز فرهنگی همه متولیان شهر تابلوهای خود را اختصاص به این روز دهند.

خستو یادآور شد: تمامی نهادهای دولتی و عمومی برای احترام به حفظ هویت ملی، اسلامی تمامی همت خود را معطوف کنند تا زمینه‌های انسجام اجتماعی تقویت شود که نتیجه آن امنیت و آرامش در شهر خواهد بود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: برای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر ضروری است نهادهای نظارتی نیز در ساماندهی این تابلوها وارد شوند چرا که شهرداری و یا سازمان سیما و منظر شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی آن نخواهند بود.

نظر شما