شناسهٔ خبر: 46662833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار مناطق تهران، ارسال آثار به مسابقه مخاطرات شناسی محله تمدید شد

تهران- ایرنا- مهلت ارسال آثار به مسابقه «مخاطرات شناسی محله» تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال تمدید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شهروندان برای شرکت در مسابقه «مخاطرات شناسی محله» می توانند مخاطرات محتمل محل زندگی خود را در محله و منطقه شناسایی و با تهیه و ارسال عکس معرفی کنند و جایزه بگیرید.

این مسابقه با هدف حساس سازی شهروندان نسبت به مخاطرات محتمل محل زندگی آنها طراحی شده و پیش بینی می شود شرکت کنندگان با بهره گیری از اطلاعات منتشر شده در پرتال و سایر منابع، مخاطرات محل زندگی خود را بررسی و شناسایی کرده و با ارسال عکس و طرح مخاطرات محتمل در مسابقه شرکت نمایند و پیشنهادات احتمالی خود را نیز برای رفع مخاطرات ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، شناسایی و ارزیابی مخاطرات از جمله فعالیت هایی است که نقش موثری را در کاهش اثرات سوانح ایفا می نماید، از این رو با شناسایی مخاطرات محتمل و ارزیابی آنها، می توان سناریوهای محتمل وقوع این مخاطرات را ترسیم کرد و سپس با توجه به منابع و ظرفیت های موجود، برنامه عملیاتی را تدوین کرده و بدین ترتیب میزان مواجهه و آسیب پذیری در مقابل مخاطرات محتمل را به حداقل رساند. این فعالیت می تواند از خانه و محل کار آغاز شود و تا شهر و کشور گسترش یابد.

در این مسابقه شهروندان می توانند با شناسایی مخاطرات محتمل محله و منطقه خود حتی مخاطرات بسیار کوچک از جمله گودال ها و چاله های خطرناک و مسیل های ناایمن، دیوارهای درحال ریزش، اجسام مهار نشده و در حال سقوط در معابر عمومی، تجمع مواد شیمیایی، بافت فرسوده، ایمن نبودن معابر و سایر موارد با ارسال حداکثر ۵ عکس در این مسابقه شرکت کنند، همچنین دفتر پرتال سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پس از داوری مسابقه به حداقل سه پیشنهاد برتر جایزه اعطا و پیشنهاد دهندگان بر روی پرتال معرفی می شوند.

بر اساس این گزارش، با توجه به ضرورت و اهمیت بهره گیری از نظرات بازدیدکنندگان از پرتال، طرح نظرسنجی نیز بر روی پرتال فعال شده و به بهترین پیشنهادات جوایزی اعطا خواهد شد که علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به سایت tdmmo.tehran.ir  مراجعه کنند.

مسابقه «مخاطرات شناسی محله» با توجه به قرار گرفتن تهران در معرض مخاطرات گوناگون در مناطق ۲۲ گانه، طراحی شده زیرا شناسایی این مخاطرات در گام اول برای افزایش ایمنی شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به این امر، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در قالب برگزاری مسابقه شناسایی مخاطرات محله برآن است تا شهروندان با شناسایی مخاطرات محتمل در محله و منطقه زندگی خود بتوانند علاوه بر معرفی این مخاطرات به سازمان های ذی صلاح، آمادگی خود را برای رویارویی با این مخاطرات افزایش دهند.

این مسابقه از نیمه دوم بهمن ماه سال گذشته آغاز و زمان مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال تمدید شده است.

ویژه برنامه‌های مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به تشریح فعالیت های نوروزی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس پرداخت و گفت: پیش از آغاز سال نو و در جریان طرح استقبال از بهار شاهد برگزاری آخرین تور دوچرخه سواری دور دریاچه در آخرین روز سال ۱۳۹۹ بودیم، در این روز دوچرخه سواران همیار دریاچه، به یاد شهدای مدافع سلامت، از دریاچه شهدای خلیج فارس تا بوستان چیتگر رکاب زدند.

فریدون رضوی کیا، با اشاره به گردهمایی بزرگ عروسک های نوروزی در دریاچه شهدای خلیج فارس اضافه کرد: به مناسبت آغاز سال۱۴۰۰، دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، میزبان جشنواره عروسک‌های نوروزی شد. این جشنواره که با همراهی ۱۰ گروه هنری متشکل از ۱۵۵ هنرمند عروسک گردان برگزار شد، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز یکم فروردین در مجموعه دریاچه چیتگر به اجرا در آمد.

به گفته رضوی‌کیا نمایش آیین‌های نوروزی، عروسک‌های غول پیکر و اجرای نمایش‌های موزیکال از مهمترین برنامه‌های این جشنواره بود که در راستای ارتقای نشاط اجتماعی و ترویج آیین‌های نوروزی کهن‌دیار ایران زمین به اجرا در آمد.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به استقرار استیج سیار نوروزی تهران ۱۴۰۰ در دریاچه شهدای خلیج فارس گفت:در راستای اجرای برنامه‌های نوروزی تهران۱۴۰۰ شهرداری تهران، استیج سیار نوروزی با توقف در گذر ارغوان مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس به اجرای برنامه‌های مفرح پرداخت. برگزاری مسابقه، اجرای موسیقی‌های شاد محلی و نمایش عروسک‌ها با لباس محلی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این رویداد بود.

وی در ادامه به برگزاری رویداد هنری رنگ آمیزی تخم مرغ‌های نوروزی به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: تعداد ۳۰ عدد از تخم مرغ های نوروزی، در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، توسط جمعی از هنرمندان جوان، رنگ آمیزی شد و در گذر ارغوان به نمایش در آمد.

رضوی کیا تاکید کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه نصب المان نوستالژی در پهنه غربی دریاچه بود. المان حجمی نوستالژی، سازه‌ای هنری است که یادآور بازی کودکانه همه‌ نسل‌هاست. این سازه در ابعاد ۵ متر طول و ۴.۵ متر ارتفاع، توسط  خانم زهرا حسینی، دانش آموخته گرافیک طراحی و ساخته شده است. این اثر هنری به سفارش سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در مشهد ساخته شد و در کوتاه ترین زمان از این شهر به تهران و دریاچه شهدای خلیج فارس منتقل شد.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ادامه داد: از سال ٩۴ که فاز دوم دریاچه افتتاح شد هیچ گونه گیاهی در سطح مجموعه کاشته نشده تا اینکه در سال ٩٩ برای اولین بار گونه های مختلف گل از جمله اطلسی، بنفشه، همیشه بهار، مینا چمنی، کالانکوا، شب بو و پامچال در فضای ١٣٠ هکتاری اطراف دریاچه کاشته شد و همچنین با گل های بنفشه فرش گلی در سطح مجموعه ایجاد شد که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت میلاد با سعادت امام عصر (عج)، با همکاری کانون نشر معارف اسلامی، از تاریخ هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ به مدت ۷ شبانه روز، ویژه برنامه‌ گفتگو محور میز دعوت انتظار در مجموعه فرهنگی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

به گفته رضوی کیا، به مناسبت میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت قائم آل محمد (عج)، استیج سیار کانون سپیده دمان، نسبت به اجرای مولودی و برنامه های شاد در ورودی اصلی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس پرداخت.
مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به برگزاری تور گردشگری خانواده‌های پاکبانان اشاره کرد و افزود: به همت شورای اسلامی شهر تهران، ستاد گردشگری شهرداری و همکاری شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران و بهره برداران مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، تور گردشگری دریاچه برای خانواده های محترم پاکبانان شریف شهرداری تهران برگزار شد. در این برنامه، خانواده ها ضمن استفاده از امکانات مجموعه فرهنگی و گردشگری دریاچه با سایرپتانسیل های گردشگری آشنا شدند.

وی با اشاره به برگزاری تور گردشگری دختران خیریه حضرت ولی عصر (عج) در ایام نوروز گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، برای جمعی از دختران خیریه حضرت ولی عصر (عج)، برنامه مفرح بازدید از دریاچه شهدای خلیج فارس و پل طبیعت ترتیب داده شد. در این برنامه، دختران تحت پوشش این موسسه خیریه، ضمن بازی در شهربازی مجموعه، از گشت روی آب و گشت دور دریاچه استفاده کرده و ساعات خوشی را در مجموعه سپری کردند.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین توضیح داد: به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲، جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین در گذر ارغوان مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، به اجرا در آمد، در این جشنواره، هنرمندان عروسک‌گردان، عروسک‌های غول پیکر را به حرکت در آورده و آداب و رسوم نوروزی را به نمایش گذاشتند.

المان تقویم ماه رمضان در میدان صنعت جانمایی شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد: المان تقویم میدان صنعت با شعری از سعدی در فضیلت ماه مبارک رمضان در آستانه روز بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی در میدان صنعت رونمایی شد.

علی اکبر کریمی پور، با اعلام این خبر گفت:  با توجه به شرایط ناشی از کرونا، اهمیت فضاسازی شهردر ایجاد نشاط معنوی  بسیار قابل اهمیت است که برهمین اساس همزمان با ماه ضیافت الله و پرخیر و برکت رمضان باا اکران پیام های معنوی و مناسبتی  در معابر و مسیرهای اصلی، و برجسته نگاری بر روی عرشه پل های سواره رو، اقدام به فضاسازی ماه میهمانی خدا و ماه پرفضیلت رحمت و مغفرت رمضان کرده است.

وی نصب المان تقویم در میدان صنعت را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد و گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه روز بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی، المان تقویم میدان صنعت با شعری از سعدی در فضیلت  این ماه پر برکت جانمایی شد.

کریمی پور خاطرنشان کرد: اکران پیام های مناسبتی ویژه ماه میهمانی خدا در بیش از ۳۰ نقطه از معابر و بزرگراه ها از دیگر اقدامات اجرایی در فضاسازی شهری است.

توسعه شهر و رضایت شهروندان محور اصلی پروژه های اجرایی در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ با همراهی مدیران شهرداری و شورایاران این منطقه از پروژه های توسعه شهری در حال اجرا بازدید کرد.

علی توکلی در بازدید از پروژه در حال احداث بوستان، خیابان و معابر وصال در ناحیه یک ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در جلب رضایت شهروندان و تأکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام  افزود: در تلاش هستیم تا با اتمام عملیات جدول کاری و آسفالت این خیابان، عملیات احداث فضای بوستان نیز در محوطه این پروژه اجرا شود.

وی همچنین بر اتمام عملیات عمرانی فاز اول و دوم  پروژه احداث معابر وصال و حل مشکل هدایت آب های سطحی این معابر تأکید کرد.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه به بازدید از پروژه دسترسی لوپ غیر همسطح شکوفه به بزرگراه شهید کاظمی پرداخت و گفت: این پروژه مهم که به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود، اهمیت بسیاری در کاهش بارترافیکی و روان سازی تردد در این محور دارد.
 توکلی همچنین با حضور در خیابان خلازیر مرکزی در ناحیه سه ضمن بازدید از پروژه بهسازی این خیابان در جریان اجرای عملیات عمرانی آسفالت این معبر قرار گرفت.

این مسئول از اولین خط بازیافت لاستیک های فرسوده شهر تهران در بزرگراه شهید کاظمی (جنب موتوری سنگین) بازدید و این اقدام را گامی مهم در راستای حفظ محیط زیست دانست.

توکلی با بیان اینکه این خط از ظرفیت روزانه ۴ تن آسیاب بازیافت لاستیک های فرسوده برخوردار است، ادامه داد: شهرداری این منطقه آمادگی بارگیری لاستیک های فرسوده از مناطق ۲۲ گانه، سازمان پسماند، غرفه های بازیافت و ایستگاه هایپر پسماند خشک و انتقال آن را به این سایت دارد.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه هدف اصلی پروژه های اجرایی این منطقه را توسعه شهر و کسب رضایت شهروندان عنوان و خاطرنشان کرد: بر همین اساس در صدد هستیم تا در سال ۱۴۰۰ نیز با پیگیری اتمام پروژه های نیمه تمام و رفع مطالبات محلات در قالب پروژه های توسعه محله ای گام های بیشتری برای آبادانی منطقه و توسعه عادلانه امکانات بر داریم.



برگزاری نشست مشترک شهردار منطقه ۱۹ با  رییس اداره ثبت اسناد شهر ری

نشست مشترک شهردار و چند تن از مدیران شهرداری منطقه  ۱۹ با رییس اداره ثبت اسناد شهر ری پیرامون بررسی موضوعات مربوط به اسناد این منطقه برگزار شد.

در این جلسه که معاون شهرسازی و معماری منطقه و رؤسای ادارات املاک و حقوقی منطقه نیز حضور داشتند، علی توکلی شهردار منطقه ضمن تاکید بر  اهمیت تعامل مثبت شهرداری و اداره ثبت در تسهیل و تسریع رسیدگی به مطالبات شهروندان، به ارایه توضیحاتی در خصوص مشکلات ثبتی تعدادی از اسناد مربوط به اراضی این منطقه پرداخت.

وی همچنین  با ارایه جزئیاتی در خصوص وضعیت پرونده اراضی تحت مالکیت شهرداری در محدوده ناحیه ۲ که طی سنوات گذشته در قالب قطعات به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است، خواستار پیگیری و رفع موانع موجود در جهت صدور اسناد مالکیت برای قطعات افرازی از جمله پروژه تعاونی مسکن باران، پروژه مشارکتی موسوم به  کوه نور و سایر قطعات شد.

به گفته توکلی این پروژه طی سالیان گذشته به دلیل عدم صدور سند مالکیت در بلاتکلیفی قرار دارد و با توجه به درخواست سرمایه گذار ضرورت دارد تا طی تعامل موجود میان شهرداری و اداره ثبت اسناد، مشکل تفکیک و انتقال اسناد آن مرتفع شود.

شهردار منطقه ۱۹ همچنین خواستار بررسی وضعیت پلاک ثبتی ساختمان ۱۳۷ در خیابان مهران، بررسی وضعیت اسناد گذرهای احداثی در محدوده ناحیه ۳ و حکایت ثبتی فضای سبز محدوده شهرک بستان(فاز دو) و ... شد.

توکلی ضمن قدردانی از رئیس اداره ثبت اسناد شهر ری در همکاری با شهرداری این منطقه و رسیدگی به مطالبات قانونمند شهروندان، خاطرنشان کرد: اهتمام و اقدام جدی باهدف حفظ و صیانت از اموال بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان همواره از اهداف و اولویت های کاری شهرداری این منطقه بوده است.

‌در ادامه این نشست سید مهدی لامعی رییس اداره ثبت اسناد شهر ری نیز  با بیان اینکه شهرداری و اداره ثبت از نهادهای خدمات رسان به شهروندان هستند، اظهار کرد: تعامل و همکاری فی ما بین این دو نهاد می تواند در پیشبرد اهداف و کسب رضایت شهروندان تأثیرگزار باشد.

این مسئول، تکریم ارباب رجوع و اولویت تسریع و تسهیل در رسیدگی به درخواست های واصله مبتنی بر موارد قانونی را از اولویت های ویژه اداره ثبت دانست و در ادامه نیز درخصوص مساعدت برای حل و فصل مشکلات مطرح شده در این نشست  قول رسیدگی و مساعدت داد.

نظر شما